Bu çalışmanın amacı matematiksel model oluşturma eğitim sürecine yönelik ortaokul matematik öğretmeni adaylarının değerlendirmelerini ortaya koymaktır. Doküman analizi şeklinde yürütülmüş olan çalışmanın katılımcıları 15 matematik öğretmeni adayıdır. Araştırmada veri toplama aracı olarak matematiksel modelleme eğitimi değerlendirme anketi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmen adayları genel olarak aldıkları eğitimi yararlı bulmuşlar ve model oluşturma etkinliklerini (MOE) öğretim deneyimlerinde kullanmaya yönelik olumlu tutum sergilemişlerdir. Bununla birlikte matematiksel modelleme eğitim sürecinin kendilerine sağladığı yararlar arasında üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine katkı sağlamasını göstermişlerdir. MOE’lerin sınıf ortamında kullanılmasının avantajları arasında duyuşsal gelişime katkı, bilişsel becerilere katkı, pedagojik fırsatlar ve gerçek yaşama hazırlık sağlama yer almaktadır. Öğretmen adayların MOE’lerin sınıf içinde kullanımına yönelik bazı çekinceleri de mevcuttur. Çoğunlukla MOE’lerin sınıf içinde uygulanmasının zaman alıcı olacağını belirtmişlerdir. Bununla birlikte MOE’lerin sınıf içinde uygulanma sürecinde gerek problem bağlamı hazırlanırken gerekse matematiksel modelleme süreci sınıfta gerçekleştirilirken öğrencilerin sosyal çevrelerinin ve bilişsel düzeylerinin göz önünde bulundurulmasının sınıflardaki öğrenci yoğunluğundan dolayı zorluk çıkaracağı ifade edilmiştir. Matematiksel modelleme etkinliklerinin sınıflarda uygulanmasına yönelik bir diğer zorluk ise öğretmenlerin sistemsel (sınav ve müfredat) baskılara maruz kalması şeklinde ifade edilmiştir. Bu araştırmada yapılan son görüşmelerde öğretmen adayları modelleme etkinliklerini öğrenme ortamlarında kullanım planlamalarıyla ilgili çoğunlukla MOE’lerin grup etkinliği olarak uygulama eğilimlerinden bahsetmişlerdir. Araştırma bulgularına göre modelleme yeterlik eğitimi alan öğretmen adaylarının çoğunluğu kullanacakları etkinlikleri kendilerinin tasarlayacağını ifade ederken bazı öğretmen adayları tasarım süreçlerinde öğrencilerin de yer alacağını vurgulamıştır. Bulgularla alanyazınla ilintili olarak tartışılmış ve elde edilen sonuçlar ışığında öneriler sunulmuştur.
Matematiksel modelleme eğitimi matematiksel modellemeye yönelik görüşler model oluşturma etkinlikleri
The aim of this study is to reveal the evaluations of middle school mathematics teacher candidates for the mathematical model eliciting education process. The participants of this study, which was carried out in the form of document analysis, are 15 prospective mathematics teachers. In the research, mathematical mathematical modeling education evaluation questionnaire was used as data collection tool. According to the research findings, pre-service teachers found the education they received generally useful and showed a positive attitude towards using model eliciting activities (MEAs) in their teaching experiences. However, they showed that the mathematical modeling education process contributes to the development of higher-order thinking skills among the wounds they provide. The advantages of using MEAs in the classroom environment include contributing to affective development, contributing to cognitive skills, pedagogical opportunities, and provision for real life. Pre-service teachers also have some hesitations about the use of MEAs in the classroom. They often stated that it would be time consuming to apply mathematical modeling activities in the classroom. However, it has been stated that considering the social environment and cognitive levels of the students in the classroom during the application of the MEAs in the classroom will be difficult, while preparing the problem context and performing the mathematical modeling process in the classroom. Another difficulty for the implementation of mathematical modeling activities in the classroom was expressed as the teachers' systematic (exam and curriculum) pressures. Results also indicated tendencies of teacher candidates to apply modeling activities in their learning environments, mostly as a group activity of MOEs. According to the research findings, while most of the teacher candidates who received modeling proficiency training will design the activities they will use, some pre-service teachers emphasized that students also will take part in the design process. The findings were discussed in relation to the literature and the suggestions were presented in the light of the results obtained.
Mathematical modelling education model eliciting activities opinions regarding mathematical modelling
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1 |