With the rapid advancement of technology in the digital age and the emergence of Internet-based digital platforms, the economic competition brought by capitalism has also deeply affected the cinema and TV series industry. Due to the increased use of visuals, different space designs, subtext and symbols in movies and TV series, the tracks are always trying to keep the audience's attention alive. For this reason, this study is important in terms of evaluating the series taken as a sample with this aspect. The study evaluates the South Korean series “Squid Game”, the first season of which consists of nine episodes and has repercussions in the world. The space and symbols are examined in the series, which tells about a struggle for survival of hundreds of people who have financial difficulties by playing six children's games and promising to earn a large amount of money. The visual, auditory and spatial elements in the series are examined through their symbolic meanings.
Squid Game Digital Platforms Cultural Indicator Space Symbol
Dijital çağda teknolojinin hızla ilerlemesi ve internet tabanlı dijital platformların da ortaya çıkmasıyla, kapitalizmin getirdiği ekonomik rekabet, film ve dizi sektörünü de derinden etkilemiştir. Daha fazla görsel kullanımı, farklı mekân tasarımları, film ve dizilerde alt metinler ve semboller, izler kitlenin dikkatini her daim canlı tutmaya çalışmaktadır. Bu nedenle bu çalışma örneklem olarak alınan dizinin bu yönü ile değerlendirilmesi açısından önem taşımaktadır. Çalışmada ilk sezonu dokuz bölümden oluşan ve dünyada yankı uyandıran Güney Kore yapımı “Squid Game” dizisi ele alınmaktadır. Maddi sıkıntı çeken yüzlerce kişinin altı çocuk oyunu oynayarak yüklü miktarda para kazanmayı vadeden bir hayatta kalma mücadelesini anlatan dizide, mekân ve semboller incelenmektedir. Dizide yer alan görsel, işitsel ve mekânsal unsurlar sembolik anlamları üzerinden incelenmektedir.
Squid Game Dijital Platformlar Kültürel Gösterge Mekan sembol
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 15 |