Bu çalışmanın genel amacı, öğrenme güçlüğü olan/olmayan öğrencilerin okuduğunu anlama ve sözel problem çözme becerileri arasındaki ilişkileri ve okuduğunu anlama becerisinin sözel problem üzerindeki yordayıcılığını incelemektir. Araştırmaya, Ankara ilinde bulunan 4. sınıfa devam 60 öğrenme güçlüğü olan, 60 normal gelişim gösteren öğrenci olmak üzere toplam 120 öğrenci dâhil edilmiştir. Çalışmada öğrenme güçlüğü olan ve olmayan öğrencilerin okuduğunu anlama ve sözel işlem hesaplamalarındaki performansları T testi kullanılarak karşılaştırılmıştır. Öğrencilerin okuduğunu anlama ve sözel problemlerden elde ettikleri performanslar Basit Doğrusal Regresyon Analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular, okuduğunu anlamanın, sözel problem çözmenin önemli bir yordayıcısı olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin, normal gelişim gösteren akranlarına göre okuduğunu anlamada daha düşük puan aldıkları, işlemleri daha uzun sürede tamamladıkları, daha az sayıda işlemi doğru çözdükleri görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.