BibTex RIS Cite

PROSPECTIVE TEACHER’S VIEWS USING FACEBOOK AS LEARNING MANAGEMENT SYSTEM

Year 2017, Volume: 46 Issue: 213, 15 - 35, 01.01.2017

Abstract

Nowadays, availability of social networks in education has been increased with new orientations in distance education. Social networks are preferred especially by trainers in order to maintain communication, interaction and co-operation between students. This survey study aimed to get prospective teachers’ views on the use of Facebook as a learning management system and to investigate their overall use of such a social network tool. Quantitative and qualitative research methods were used. Seventy three (73) first grade students taking the “Computer Assisted Training Course” at Baskent University, Faculty of Education from four different department were participated voluntarily in this study. Facebook was used as a secondary learning management system, beside Moodle. Course content, assignments, course information, discussions, and variety of applications were shared in each group at Facebook. “Facebook Usage” questionnaire consisting of 33 item with 5-point like type was used to collect data on students’ preferences and opinions on use of Facebook in general and about use of it as a learning management system in their courses. The results indicated that students preferred Facebook as a learning management system in their courses especially for its’ ease in discussions and support for interaction

ÖĞRETMEN ADAYLARININ FACEBOOK’UN ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİ OLARAK KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2017, Volume: 46 Issue: 213, 15 - 35, 01.01.2017

Abstract

Günümüzde, uzaktan eğitimde yeni yönelimlerle birlikte sosyal ağların eğitimde kullanılabilirliği artmıştır. Sosyal ağlar özellikle eğitmenler tarafından grup içi iletişimi, etkileşimi ve işbirliğini sağlaması açısından tercih edilmektedir. Nitel ve nicel yöntemlerin kullanıldığı bu tarama çalışmasında Facebook’un bir sosyal ağ olarak genel kullanımı yanı sıra bir öğrenme yönetim sistemi (ÖYS) olarak kullanımına yönelik öğretmen adaylarının görüşlerine yer verilmiştir. Araştırmaya Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin dört farklı bölümünden, “Bilgisayar Destekli Eğitim” dersini alan 73 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Facebook üzerinde açılan dersle ilgili içerikler, ödevler bilgiler paylaşılmış ve çeşitli uygulamalar yapılmıştır. Facebook’un derslerde kullanımının etkililiğini ölçmek için 5’li likert tipi 33 maddeden oluşan “Facebook Kullanımı” anketi kullanılmıştır. Sonuçlar, Facebook’un bir öğrenme yönetim sistemi olarak özellikle tartışma ortamı ve iletişim ortamı açısından tercih edilebilir olduğunu göstermektedir

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA56VE75PU
Journal Section Research Article
Authors

Serpil Yalçınalp This is me

Hacer Türkoğlu This is me

Publication Date January 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 46 Issue: 213

Cite

APA Yalçınalp, S., & Türkoğlu, H. (2017). ÖĞRETMEN ADAYLARININ FACEBOOK’UN ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİ OLARAK KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 46(213), 15-35.