BibTex RIS Cite

QUALITATIVE STUDY ABOUT QUALITIES OF IDEAL TEACHER WHO TEACHES MORAL VALUES ACCORDING TO RELIGIOUS CULTURE AND ETHICS TEACHERS

Year 2016, Volume: 45 Issue: 212, 61 - 79, 01.10.2016

Abstract

This study investigated the teachers’ perceptions on planning in values education. I examined teachers’ views with regard to the problem of this study by conducting interviews with them. Participation to the study was completely voluntary. I interviewed twenty four teachers. I observed their teaching in the classrooms. Findings were interpreted with the help of the related literature. According to the results, they couldn’t realize the importance and dimensions of planning in values education

İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETMENLERİNİN DEĞER ÖĞRETİMİNİ PLANLAMAYA İLİŞKİN DURUMLARI -NİTEL BİR ARAŞTIRMA

Year 2016, Volume: 45 Issue: 212, 61 - 79, 01.10.2016

Abstract

Bu çalışmanın amacı, araştırmamıza katılan İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretmenlerinin değer öğretimini nasıl planladığını betimlemektir. Bu çalışmada nitel araştırma modelinden yararlanılmıştır. Araştırmaya katılım gönüllülük esasına dayalı gerçekleşmiştir ve bu çerçevede 24 tane İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretmeniyle görüşmeler ve söz konusu öğretmenlerin derslerinde gözlemler yapılmıştır. Öğretmenlerin değer öğretimini nasıl planladığını ortaya koymaya çalışan bu araştırmada öğretmenlerin görüşlerini tespit edebilmek amacıyla onlara şu soru yöneltilmiştir: ““Değer öğretimi için ders öncesinde nasıl bir hazırlık yapıyorsunuz?” sorusu yöneltilmiştir.”. Bu araştırmada mevcut problemin derinlemesine ve ayrıntılı bir şekilde anlaşılabilmesi için sadece mülakat verilerinin yeterli olmayacağı düşüncesiyle nitel veri toplama tekniklerinden biri olan gözlem de kullanılmıştır. Elde edilen veriler “betimsel analiz” tekniği kullanılarak değerlendirilmiştir. Son olarak betimlenen veriler, literatür ışığında değerlendirilmiştir

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA96PR73FG
Journal Section Research Article
Authors

Muhammed Esat Altıntaş This is me

Publication Date October 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 45 Issue: 212

Cite

APA Altıntaş, M. E. (2016). İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETMENLERİNİN DEĞER ÖĞRETİMİNİ PLANLAMAYA İLİŞKİN DURUMLARI -NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Milli Eğitim Dergisi, 45(212), 61-79.