BibTex RIS Cite

REFLECTIVE THINKING AND ITS TEACHING

Year 2016, Volume: 45 Issue: 211, 5 - 27, 01.07.2016

Abstract

As a result of rapid increase in knowledge generation in recent decades, individuals are required to obtain, manipulate, apply and even contribute knowledge generation by employing higher order thinking skills. As a respond to the recent changes, educational systems should contribute to this reformation by supporting students to gain higher order thinking skills. In this study, reflective thinking and its implications for teaching and learning were examined by compiling related literature. An illustrative activity for 8th grade science class was also developed based on the theories behind reflection and reflective thinking for teachers and other concerned individuals

YANSITICI DÜŞÜNME VE ÖĞRETİMİ

Year 2016, Volume: 45 Issue: 211, 5 - 27, 01.07.2016

Abstract

Bilginin hızla arttığı günümüzde bireylerden bilgiye ulaşma yollarını bilmeleri ve ileri düzey düşünme becerilerine sahip olmaları beklenmektedir. Bu amaçla eğitim sistemi çağın gereklerine uygun olarak öğrencileri geliştirecek şekilde yapılanma gerçekleştirir. Yürürlükte olan öğretim programları da bunu destekler bir anlayışa sahiptir. Bu çalışmada öğretmen, öğretmen adayları ve araştırmacılara rehberlik etmesi amacıyla ileri düzey düşünme becerilerinden biri olan yansıtıcı düşünme ve yansıtıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesine yönelik faydalı ve pratik bir derleme yapılması amaçlanmıştır. Ayrıca örnek teşkil etmesi amacıyla 8. sınıf fen bilgisi dersinde uygulanabilecek bir etkinlik örneğine yer verilmiştir

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA96ZC27AB
Journal Section Research Article
Authors

Canan Cengiz This is me

Faik Özgür Karataş This is me

Publication Date July 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 45 Issue: 211

Cite

APA Cengiz, C., & Karataş, F. Ö. (2016). YANSITICI DÜŞÜNME VE ÖĞRETİMİ. Milli Eğitim Dergisi, 45(211), 5-27.