BibTex RIS Cite

SANAT EĞİTİMİNİN DÜŞÜNME BECERİLERİ ÜZERİNE ETKİSİ

Year 2015, Volume: 45 Issue: 206, 135 - 147, 01.05.2015

Abstract

Bu çalışmanın amacı, sanat eğitiminin öğrencinin yaratıcı düşünme,eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerine etkisini belirlemektir. Buamaçla, yüksek öğretim kademesinde 2014 yılı bahar döneminde sanat eğitimigören toplam 52 öğrenciye Torrance Yaratıcı Düşünme Testi, California EleştirelDüşünme Eğilimi Ölçeği ve Problem Çözme Envanteri uygulanmıştır.Araştırma, nicel araştırma yönteminin betimsel modellerinden kesitsel araştırma deseninde kurgulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, parametrik istatistik tekeniklerinden t-testi ile incelenmiştir. Buna göre, sanat eğitiminin öğrencilerin yaratıcı düşünme becerileri üzerinde olumlu yönde anlamlı bir etkisiolduğu bulunurken, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri üzerindeanlamlı bir etkisinin olmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Bu sonuç, sanat eğitiminin öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştiren önemli bir öğrenmealanı olarak önemini ortaya koymaktadır. Ayrıca, araştırmada elde edilensonuçlara dayalı olarak, sanat eğitiminde öğrencilerin düşünme becerileriningeliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur

Year 2015, Volume: 45 Issue: 206, 135 - 147, 01.05.2015

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA96BV37JK
Journal Section Research Article
Authors

Kani Ülger* This is me

Publication Date May 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 45 Issue: 206

Cite

APA Ülger*, K. (2015). SANAT EĞİTİMİNİN DÜŞÜNME BECERİLERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Milli Eğitim Dergisi, 45(206), 135-147.