BibTex RIS Cite

TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN İŞLEVLERİ VE KULLANILMA SIKLIĞI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Year 2015, Volume: 45 Issue: 205, 64 - 86, 01.01.2015

Abstract

Çalışmada Türkçe öğretmenlerinin İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim
Programı (6, 7 ve 8. Sınıflar)’nda yer alan alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerinin
işlevlerine ve bu yöntemleri kullanma sıklığına yönelik görüşleri
araştırılmaktadır.
Araştırmada “çoklu metot” kullanılmış ve veri toplama araçlarında
çeşitleme yapılmıştır. Örneklem, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Trabzon ili
devlet okullarında görev yapan Türkçe öğretmenleri arasından basit olasılıklı
(rastgele) örnekleme yoluyla belirlenmiştir. 123 öğretmene anket uygulanmış ve
13 öğretmenle görüşme yapılmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS 15.00 programı,
nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda Türkçe öğretmenlerinin alternatif ölçme-değerlendirme
yöntemlerinin işlevlerini kabul ettiği görülmüştür. Ancak öğretmenlerin
akran değerlendirme yönteminin verimliliği konusunda şüpheleri vardır.
Öğretmenler, öz değerlendirme ve akran değerlendirme yöntemlerini objektif
bir değerlendirme yapma konusunda yeterli bulmamaktadırlar.
Performans görevi ve proje en sık kullanılan; tutum ölçeği, akran değerlendirme
ve öz değerlendirme ise en az kullanılan alternatif ölçme-değerlendirme
yöntemleridir.

Year 2015, Volume: 45 Issue: 205, 64 - 86, 01.01.2015

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA42YU89RN
Journal Section Research Article
Authors

Fadime Yiğit

Publication Date January 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 45 Issue: 205

Cite

APA Yiğit, F. (2015). TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN İŞLEVLERİ VE KULLANILMA SIKLIĞI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 45(205), 64-86.