2010-2011 eğitim öğretim yılı ile birlikte ilköğretim 1. kademe müfredatına Serbest Etkinlik Çalışmaları Dersi (SEÇD) getirilmiştir. SEÇD ile ilköğretim1. kademe için hem zorunlu ders yükünü hafifletmek hem de öğrencilerin çeşitli sosyal, kültürel, sanatsal ve eğitsel faaliyetlerde bulunarak hayat becerilerikazanmaları, olumlu kişilik ve ahlaki özelliklere sahip olmaları hedeflenmiştir.Ancak uygulamada amacın dışına çıkılarak ya müfredatta yetişmeyen konularişlenmekte, ya test çözülmekte ya da eğitsel ve öğretsel uygulamalardan tamamen uzak öğrencilerin kendi başlarına bırakıldığı durumlar yaşanmaktadır. Budurumun MEB tarafından belirli bir programın sunulmamasından kaynaklandığı düşünülerek, yapılan çalışma ile SEÇD’nin amacına ve içeriğine uygun birprogram geliştirilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda, SEÇD için Okul BahçesiProgramı (OBP) geliştirilmiştir. Yapılan çalışmanın amacı, SEÇD için geliştirilenOkul Bahçesi Programı (OBP)’nı tanıtmaktır. Programın tanıtımı için, programgeliştirme sürecinde izlenen adımlar açıklanırken, sürecin ortaya koyduğuDisiplinlerarası Okul Bahçesi Program Modeli (DOBPM) bir model önerisi olarak tartışılmıştır
Other ID | JA43MH89AF |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 44 Issue: 202 |