Bu çalışmada; 2005 fen ve teknoloji programında ve özellikle de “İnsanve Çevre” ünitesi içerisinde yer alan ekosistem, biyolojik çeşitlilik ve çevresorunları konularının; hedef, içerik, öğrenme-öğretme ve değerlendirme süreçleriyle ilgili öğretmen görüşleri tespit edilerek bu konuların öğretmenler tarafından daha etkili olarak nasıl öğretilebileceği üzerinde durulmuştur.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veriler; 2011 yılı Kasım ve Aralıkayları içerisinde Türkiye’nin çeşitli illerinde görev yapmakta olan 133 fen ve teknoloji öğretmeninden, 5’li Likert tipinde 32 madde ile 2 açık uçlu sorunun yeraldığı öğretmen görüş formuyla toplanmıştır. Araştırma sonuçları, ekosistem,biyolojik çeşitlilik ve çevre sorunlarının daha etkili öğretimi için mevcut fen veteknoloji programında bir kısım değişikleri içeren yeni düzenlemeler yapılmasının faydalı olacağını ortaya koymaktadır. Yüksek çevresel farkındalığa veduyarlılığa sahip bireyler yetiştirmek için, programa yeni hedef ve kazanımlareklenmeli, ders kitapları güncel bilimsel bilgilere daha çok yer verecek biçimdegözden geçirilmeli ve günlük yaşamdan seçilecek örneklere bolca yer verilmeli,öğrenme ve öğretme ortamı gezi gözlem, deneyler, güncel haberler ve çeşitligörsellerle zenginleştirilmeli, değerlendirmeler de öğrencileri düşünmeye vearaştırmaya yönlendirmelidir. Öğrencilerin bu konuları etkili ve kalıcı bir şekilde öğrenmeleri için doğayla daha fazla iç içe olmaları sağlanmalıdır. Doğayıparça parça değil, bir bütün olarak algılamalarına, herhangi bir yerde meydanagelecek bir olumsuz bir durumun, tüm sistemi etkileyeceğinin kavratılmasınaözen gösterilmelidir
Other ID | JA48ZS57PY |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 44 Issue: 201 |