Eğitim sürecinde öğrenciler, yaş ve gelişim düzeylerine uygun bilgi vebeceriler kazanmak için çeşitli öğretim faaliyetlerine katılırlar. Bu öğretim faaliyetlerinde öğretmenlerin kullandıkları yöntemler, sınıf içi ve sınıf dışı iletişimbecerileri başta olmak üzere daha birçok etken, öğrencilerin derse katılımayönelik tutumlarını etkilemektedir. Bu araştırmanın amacı, ortaokul 5 ve 6. sınıföğrencilerinin din kültürü ve ahlak bilgisi dersine katılıma ilişkin görüşlerinitespit etmektir. Çalışma, 2012-2013 öğretim yılı güz döneminde 219 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Genel tarama modelinde yürütülen araştırmada veritoplama aracı olarak, “derse katılım ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek 3 boyut ve 15maddeden oluşan üçlü likert tipi bir ölçektir. Ölçeğin güvenirlik değeri .83’dür.Yapılan çalışma sonucunda öğrencilerin, din kültürü ve ahlak bilgisi dersineyüksek bir katılım isteğinin olduğu, bununla birlikte sözel olarak derse katılımkonusunda düşük, aktif olarak derse katılım konusunda yüksek ve yazarak,araştırarak ve proje hazırlayarak derse katılım konusunda da orta seviyedeistekli olduğu tespit edilmiştir
Other ID | JA25CB95RT |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 44 Issue: 201 |