BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜRK DİLİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEKLEMİ)

Year 2013, Volume: 43 Issue: 197, 64 - 79, 01.01.2013

Abstract

Türkiye’de tüm ön lisans ve lisans programlarında iki eğitim-öğretimdöneminde okutulması zorunlu olan Türk Dili dersi ile öğrencilerin yazılı vesözlü anlatım becerilerinin geliştirilmesi, dille ilgili bir kültür edinilmesi, dildenyola çıkılarak ulusal kimlik ve benliğin kazandırılması, dil bilinci ve ana dilisevgisi verilmesi hedeflenmektedir. Buna rağmen yüksek öğretimde Türk Dilidersi ile ilgili amaçların gerçekleştirilemediği ve bu durumun bir sebebinin deöğrencilerin bu derse karşı geliştirdiği tutumlar olduğu, zaman zaman düşünülmektedir. Bu doğrultuda araştırmada üniversite öğrencilerinin Türk Dilidersine ilişkin tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla araştırmacı tarafından ‘Türk Dili Dersi Tutum Ölçeği’ geliştirilmiş, geliştirilen bu ölçek Ağrıİbrahim Çeçen Üniversitesi’nin değişik bölümlerinde öğrenimlerine devameden 331 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin TürkDili dersi ile ilgili olumlu tutum içinde oldukları belirlenmiştir. Çalışmada, ayrıca, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin hem Fen Edebiyat Fakültesi hem de MeslekYüksek Okulu öğrencilerine göre, erkek öğrencilerin ise kız öğrencilere göreTürk Dili dersine karşı daha olumsuz tutum içinde oldukları tespit edilmiştir

Year 2013, Volume: 43 Issue: 197, 64 - 79, 01.01.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA44GB25MV
Journal Section Research Article
Authors

Akif Arslan This is me

Publication Date January 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 43 Issue: 197

Cite

APA Arslan, A. (2013). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜRK DİLİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI (AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEKLEMİ). Milli Eğitim Dergisi, 43(197), 64-79.