BibTex RIS Cite

TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE AYRIŞTIRICI DİNLEMEYİ GELİŞTİRMEYE YÖNELİK BİR ETKİNLİK ÖNERİSİ

Year 2012, Volume: 42 Issue: 196, 56 - 68, 01.10.2012

Abstract

Dinlemede yaşanan süreçler, dinlenen materyale ve dinlemenin amacına göre farklılık göstermektedir. Bu farklılık, çeşitli dinleme türlerinin ortayaçıkması ve kullanılmasıyla sonuçlanmıştır. Dinleme etkinliğinin sağlıklı birşekilde gerçekleşebilmesi için dinleme amacına uygun dinleme türünün belirlenmesi gerekir. Dinleme türleri içerisinde literatürde üzerinde en az durulanayrıştırıcı dinleme, bu çalışmanın konusudur. Buradan hareketle çalışmanınamacı, bireyin ana dilinin seslerini fark etme ve bu seslerin ayrımına vararakanlam oluşturma sürecinde kullandığı ilk dinleme türü olan ayrıştırıcı dinlemeye dikkat çekerek ilköğretim ikinci kademede bu türün nasıl kullanılabileceğinedair bir etkinlik önerisi sunmaktır

Year 2012, Volume: 42 Issue: 196, 56 - 68, 01.10.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA86NR42YR
Journal Section Research Article
Authors

Deniz Melanlıoğlu This is me

Publication Date October 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 42 Issue: 196

Cite

APA Melanlıoğlu, D. (2012). TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE AYRIŞTIRICI DİNLEMEYİ GELİŞTİRMEYE YÖNELİK BİR ETKİNLİK ÖNERİSİ. Milli Eğitim Dergisi, 42(196), 56-68.