Dinlemede yaşanan süreçler, dinlenen materyale ve dinlemenin amacına göre farklılık göstermektedir. Bu farklılık, çeşitli dinleme türlerinin ortayaçıkması ve kullanılmasıyla sonuçlanmıştır. Dinleme etkinliğinin sağlıklı birşekilde gerçekleşebilmesi için dinleme amacına uygun dinleme türünün belirlenmesi gerekir. Dinleme türleri içerisinde literatürde üzerinde en az durulanayrıştırıcı dinleme, bu çalışmanın konusudur. Buradan hareketle çalışmanınamacı, bireyin ana dilinin seslerini fark etme ve bu seslerin ayrımına vararakanlam oluşturma sürecinde kullandığı ilk dinleme türü olan ayrıştırıcı dinlemeye dikkat çekerek ilköğretim ikinci kademede bu türün nasıl kullanılabileceğinedair bir etkinlik önerisi sunmaktır
Other ID | JA86NR42YR |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 42 Issue: 196 |