Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 8. sınıflarda okutulan Vatandaşlık veDemokrasi Eğitimi dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğini belirlemektir. Bu amaçla araştırmacılar tarafından 40 maddeden oluşan Vatandaşlık veDemokrasi Eğitimi Dersi Öğretim Programı Ölçeği geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Tarama modelindeki araştırmanın evrenini Rize, Trabzon, Giresun, Ordu veSamsun il ve merkez ilçelerindeki ilköğretim okullarında Vatandaşlık veDemokrasi Eğitimi Dersini yürüten öğretmenler oluşturmaktadır. Örnekleminiise belirtilen il ve merkez ilçelerinde bu dersi yürüten ve ulaşılabilen 465 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler, il, cinsiyet, kıdem, mezuniyet ve branş değişkenlerine göre karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetikortalama, frekans, yüzde, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi,Kruskal-Wallis H, Mann Whitney U ve LSD testleri kullanılmıştır. Elde edilenbulgulara göre, programda öngörülen kazanımlar, kapsam, eğitim durumu vedeğerlendirmenin uygulamada etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca kıdemdeğişkeni bakımından program kapsamıyla ilgili öğretmen görüşleri arasındaistatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu saptanmıştır. Programın kapsamına ilişkin öğretmenlere hizmetiçi eğitim verilmesi yönünde önerilerde bulunulmaktadır
Other ID | JA44RP47GZ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 42 Issue: 196 |