BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN GIDA TERCİHLERİNDE TELEVİZYONUN ETKİSİ

Year 2012, Volume: 42 Issue: 195, 179 - 193, 01.07.2012

Abstract

Adıyaman Merkez ve Kâhta ilçesinde 266 ilköğretim öğrencisiyle televizyon ve televizyon reklamlarının gıda tercihlerine olan etkisi araştırılmıştır.Televizyon reklamlarının çocukların tüketim eğilimlerini önemli ölçüde etkilediği saptanmıştır. Ancak eğilimlerin doğru beslenmeden çok yanlış beslenmeyeyönlendiren en çok reklamı yapılan ürünlerde yoğunlaşması, televizyonunolumsuz etkisini gösteren önemli bir bulgudur. Televizyon karşısında uzun süreoturan çocukların genellikle günlük gereken düzeyden daha fazla yiyecektüketmektedirler. Çocukların süt, meyve suyu veya ayran benzeri yararlı içecekler yerine büyüklerin algısına yönelik çay, kahve gibi içeceklere yönelmişolmaları yanlış beslenmenin bir göstergesidir. Bu nedenle televizyondan kaynaklı olumsuzlukları azaltmak için önlemler alınması gerekmektedir. Ancak buönlemlerin yasaklar biçiminde değil akılda kalıcı ve dikkat çekici televizyonprogramları ile gerçekleştirilmesi çocukların davranışlarında daha etkin olumlusonuçlar doğuracaktır

Year 2012, Volume: 42 Issue: 195, 179 - 193, 01.07.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA32DV55EB
Journal Section Research Article
Authors

Banu Ayten Akın This is me

Publication Date July 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 42 Issue: 195

Cite

APA Akın, B. A. (2012). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN GIDA TERCİHLERİNDE TELEVİZYONUN ETKİSİ. Milli Eğitim Dergisi, 42(195), 179-193.