Son 10 yıla bakıldığında, 17. ve 18. Milli Eğitim Şurası’nda,
Dokuzuncu Kalkınma Planı’nda ve 60. Hükümet Eylem Planı’nda ayrı
maddelerle yer almasına rağmen, Türkiye’de öğretmenlerin mesleki
gelişimi konusunda düşündürücü sonuçlarla karşılaşıldığı söylenebilir.
Bazı araştırmalara göre, Türkiye genç bir öğretmen kadrosuna
sahiptir ancak mesleki gelişim ihtiyaçları tam olarak tespit edilememekte
ve öğretmenlerin çoğu katıldıkları mesleki gelişim faaliyetlerini
etkili bulmamaktadır. Geleneksel kurs ve seminerler kuramsal ağırlıklı,
bağlamdan koparılmış, izleme ve geribildirim sunmayan, didaktik
bir tarzda yürütüldüğünden etkisizdir. Dolayısıyla öğretmenlerin mesleki
gelişimi konusunda ciddi ve köklü bir dönüşüme gereksinim vardır.
Son yıllarda bu gereksinimin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından da
hissedildiği, konuyla ilgili çalışmaların arttığı, bir uyanışın başladığı
söylenebilir. Bu çalışmada son 10 yılda konuyla ilgili yayınlanan makaleler,
doktora tezleri ve geniş çaplı raporlar irdelenerek öğretmenlerin
etkili mesleki gelişimi ele alınmış, ülkemizdeki sorunlar değerlendirilerek
çeşitli öneriler sunulmuştur
Other ID | JA58HN75UK |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 42 Issue: 194 |