The aim of this study is to determine the causes of failure of the secondary
school students according to teachers’ views. The study has been carried
out with the semi-structured interview form as including all the institutions of
the general secondary education which are in Hakkari, applying to the views of
some of the teachers working in these schools. 54 teachers’ interview forms from
220 teachers in 12 schools have been evaluated. Five open ended questions have
been asked in data collection tool and frequencies have been examined in the
data analysis. In total, 113 causes of failure have been stated for the students,
parents, teachers and regional dimensions.
Bu araştırmanın amacı, orta öğretim düzeyindeki öğrencilerin başarısızlık nedenlerini öğretmen görüşlerine göre tespit etmektir. Araştırma, yarıyapılandırılmış mülakat formuyla Hakkâri ilindeki genel orta öğretim kurumlarını kapsayacak şekilde bu kurumlarda çalışan öğretmenlerin bir kısmınıngörüşlerine başvurularak gerçekleştirilmiştir. Toplam 12 okulda, 220 öğretmenden 54 öğretmenin formu değerlendirmeye alınmıştır. Veri toplama aracındabeş açık uçlu soru sorulmuş ve verilerin analizinde frekanslara bakılmıştır.Öğrenci, yönetim, veli, öğretmen ve bölgesel boyutlarda toplam 113 başarısızlıknedeni ifade edilmiştir
Other ID | JA28NK86TT |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 41 Issue: 190 |