BibTex RIS Cite

THE USAGE OF THE ASSESSMENT TOOLS BY GEOGRAPHY TEACHERS (Sample of Kırşehir)

Year 2011, Volume: 41 Issue: 189, 71 - 86, 01.01.2011

Abstract

In this study, the usage of the assessment tools which were suggested in
the geography curriculum, by geography teachers was aimed to be described.
With this aim, semi-structured interviews were conducted with twenty five
geography teachers who work in the secondary schools in Kırşehir. The results
show that geography teachers seem to prefer mainly using the traditional
assessment tools which they feel confident with. Teachers also stated that they
prefer using traditional assessment tools to alternative assessment tools due to
the problems such as; overcrowded classes, cost and lack of time. Furthermore,
for teachers, ÖSS (Examination of Student Selection) seems to lead up teachers
to prefer multiple choice tests to alternative assessment tools. When the other
results are taken into consideration, there seems an urgent need for in-service
teacher training in the preparation and use of the alternative assessment tools

Year 2011, Volume: 41 Issue: 189, 71 - 86, 01.01.2011

Abstract

Araştırmada coğrafya programında önerilen ölçme ve değerlendirmearaçlarının, coğrafya öğretmenleri tarafından uygulanma durumları betimlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla Kırşehir merkez ortaöğretim okullarında görevyapan 25 coğrafya öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yürütülmüştür. Araştırma sonucunda, coğrafya öğretmenlerinin kendilerini daha yeterliolarak gördükleri geleneksel ölçme ve değerlendirme araçlarını tercih ettikleritespit edilmiştir. Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanmadakarşılaştıklarını belirttikleri sorunların başında sınıfların kalabalık oluşu, maliyet ve zaman yetersizliği gelmektedir. Ayrıca öğretmenler, çoktan seçmeli testleri, alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarına tercih etmelerinin temel nedenini Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) olarak belirtmişlerdir. Araştırmadaki diğersonuçlar dikkate alındığında, öğretmenlerin alternatif ölçme ve değerlendirmearaçlarının kullanımı ve hazırlanması konusunda acilen hizmet içi eğitime ihtiyaçları olduğu anlaşılmaktadır

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA63DV23TD
Journal Section Research Article
Authors

Ufuk Karaku This is me

Çağrı ÖZTÜRK Demirbaş This is me

Publication Date January 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 41 Issue: 189

Cite

APA Karaku, U., & Demirbaş, Ç. Ö. (2011). THE USAGE OF THE ASSESSMENT TOOLS BY GEOGRAPHY TEACHERS (Sample of Kırşehir). Milli Eğitim Dergisi, 41(189), 71-86.