BibTex RIS Cite

THE IMPORTANCE OF USING OUTLINING AND MATRIX NOTE TAKING IN TEACHING HISTORY

Year 2011, Volume: 41 Issue: 189, 187 - 200, 01.01.2011

Abstract

Note-taking is a learning strategy, which is frequently used by students
at all stages of higher education as well as at their all classes. Taking effective
notes and reviewing those increase students’ learning and recall levels. In this
study, we focused on one of the learning strategies in teaching history, taking
notes with an emphasis on effects of to the note taking outlining and matrix
technique on learning and recalling historical information

Year 2011, Volume: 41 Issue: 189, 187 - 200, 01.01.2011

Abstract

Not alma, eğitimin her aşamasında özellikle yüksek öğretimde vehemen hemen bütün derslerde öğrencilerin çok sık kullandıkları öğrenme stratejisidir. Öğrencilerin derslerde etkili notlar almaları ve bu notları gözden geçirmeleri öğrenme ve hatırlama düzeylerini artırır. Bu çalışmada Tarih öğretiminde öğrenme stratejilerinden birisi olan not almanın önemi üzerinde durulmuş,özellikle anahat çıkarma ve matris not alma tekniklerinin tarihsel bilginin öğrenilmesi ve hatırlanması üzerindeki önemi incelenmiştir

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA78EP65FC
Journal Section Research Article
Authors

Mustafa Safran This is me

Ayten Kiriş This is me

Publication Date January 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 41 Issue: 189

Cite

APA Safran, M., & Kiriş, A. (2011). THE IMPORTANCE OF USING OUTLINING AND MATRIX NOTE TAKING IN TEACHING HISTORY. Milli Eğitim Dergisi, 41(189), 187-200.