Eğitimde istenilen kaliteye ulaşabilmek şüphe yok ki kapsamlı, aşamalıve öğrenciye duygu, düşünce derinliği katabilecek bir ana dili eğitimine bağlıdır. Ana dili eğitimi dilbilgisi ve dil becerileri alanlarındaki çalışmalar ile gerçekleştirilmektedir. Dil becerilerinden yazma; dinleme, konuşma ve okuma becerilerinin son ve en önemli halkası olup, kişinin bireysel gelişimini ve toplumdaki yerini ortaya koyan bir faktördür. Bu nedenle yazmanın, bireysel gelişimaçısından, çağımızda sadece okul eğitiminde değil, toplumun tüm sektörlerindeyaratıcı yazma gibi etkinlikler ile desteklenmesi pek çok faydalar sağlayacaktır Bağımsız ve yaratıcı yazma seviyesine ulaşabilmek ancak hedefe yönelik
sistematik ve düzenli çalışmalarla mümkün olabilir. Bu bağlamda temelleri ilköğretime
dayanan yazma eğitiminin ilköğretim ders kitaplarında nasıl ele alındı-
ğı; Türkçe ve Almanca ana dil ders kitapları incelenerek karşılaştırmalı olarak
Türkiye ve Almanya’da İlköğretim Birinci Kademe Dördüncü Sınıf Ana Dili Ders
Kitaplarında Yazma Eğitimi ve Öğretimi (2007) adlı doktora tezinde ortaya çıkarılmaya
çalışılmıştır. Bu yazı söz konusu doktora çalışması ile elde edilen saptamalar
ve karşılaştırmalı sonuçlar hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır
Other ID | JA92PK59PH |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 41 Issue: 189 |