Bu çalışmada, öğretmen adaylarının alternatif materyallerin tasarım vehazırlanması aşamalarında kendilerini ne kadar yeterli gördükleri ve bu materyallerin eğitimsel değeri ile ilgili görüşleri araştırılmıştır. Araştırmada “keşfetmeye yönelik karma metod dizaynı” (exploratory mixed method design) kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Atatürk Üniversitesi Kâzım KarabekirEğitim Fakültesi Tarih ve Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı V. sınıfta okuyan veÖğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersini alan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmanın problemine uygun olarak veri toplama amacıyla yarıyapılandırılmış mülakat ve anket formları kullanılmıştır. Elde edilen bulgularagöre ÖT-MT dersi uygulamalarında alternatif materyal hazırlayan öğretmenadaylarının hazırlamayan öğretmen adaylarına göre bu materyallerin tasarımve hazırlanma aşamalarında kendilerini daha yeterli gördükleri belirlenmiştir.Alternatif materyal hazırlayan öğretmen adaylarının amacı ders uygulamalarını daha çekici ve cazip hale getirmek iken, alternatif materyalleri hazırlamayanöğretmen adayları ise uygulama için seçtikleri konuların bu materyalleri hazırlamaya uygun olmadıkları görüşündedirler. Öğretmen adaylarının büyük birkısmı dokunabilme özelliğine vurgu yaparak bu materyallerin ortaöğretim tarihve coğrafya derslerine katkısı olacağını belirtmişlerdir. Öğretmen adaylarınınbir kısmı ise teknolojik araç-gereçlerin varlığı ve işlevselliğini gerekçe gösteripbu materyallerin derslere katkısı olmayacağını ve öğrencinin de ilgisini çekmeyeceğini ifade etmişlerdir
Other ID | JA96SS69YS |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Publication Date | October 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 40 Issue: 188 |