Bu çalışmada içerikle ilgili grafiksel düzenlemelerin öğrencilerinokuma-anlama düzeylerine etkisi üzerinde durulmuştur. Bu amaçla ön test veson test modeline dayalı kontrol grubu ve deney grubu oluşturulmuştur. Deneygrubunda grafiksel düzenlemeler kullanılmış, kontrol grubunda ise grafikseldüzenlemeler kullanılmadan okuma-anlama çalışmaları yürütülmüştür.Araştırmaya ilköğretim altıncı sınıf düzeyinde (48’i kız, 42’si ise erkek olmaküzere) toplam 90 öğrenci katılmıştır. Veriler, metinlerle ilgili geliştirilen okumaanlama testlerinden ve öğrencilerin okuma anlama sürecine motive olmasınıyoklayan motivasyon ölçeğinden elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde bağımsız gruplar t test tekniği (varyans, aritmetik ortalama ve standartsapma) kullanılmıştır. Araştırma bulgularında kontrol ve deney grupları arasındaki fark anlamlı bulunmuştur. İstatistikî analizler sonucu fark, okuma anlama sürecinde grafiksel düzenlemeler kullanılan deney grubu lehine anlamlısonuçlar vermiştir. Elde edilen bulgulardan hareketle grafiksel düzenlemelerinöğrencilerin okumaya karşı motivasyonunu ve anlama sürecini etkilediği sonucuna varılmıştır
Other ID | JA96NG96TC |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 40 Issue: 188 |