BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM 7. VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TELEVİZYON İZLEME PROFİLİ (ÇANAKKALE İLİ ÖRNEĞİ)

Year 2010, Volume: 40 Issue: 188, 230 - 250, 01.10.2010

Abstract

Televizyon gördüğümüz kutudan veya plazmadan çok daha fazlasıdır.Televizyonun etkileri günümüzde çokça tartışılmakta, televizyonun göründüğügibi sessiz ve masum bir kitle iletişim aracı olmadığı, toplumda olumsuz birçoketkisinin olduğu söylenegelmektedir. Televizyonun çocuklar üzerindeki etkilerinin de araştırmalarda sıkça konu edinildiği bilinmektedir. Bu çalışmada, ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin televizyon izleme profilini ortaya çıkarmakamaçlanmıştır. Ekran karşısında bu kadar vakit geçiren çocukların televizyonizleme profilinin belirlenmesinin bu konuda yapılacak çalışmalara ışık tutacağıve bu konuda ebeveynlere yol gösterici olacağı düşünülmektedir. Tekil ve ilişkisel tarama modellerinde tasarlanan bu araştırmanın evrenini Çanakkale merkez ilçedeki ve Biga ilçesindeki ilköğretim okulu öğrencileri oluşturmaktadır.Araştırma bulgularına göre araştırma kapsamındaki bireylerin 216’sının (%61.5)evlerindeki televizyon sayısı 1’den fazladır. Televizyon izleme süreleri incelendiğinde 112 katılımcının (%31.9) günde ortalama 2- 3 saat arasında, 87 katılımcının (% 24.8) de günde ortalama 1- 2 saat arasında televizyon izlediği dikkatçekmektedir

Year 2010, Volume: 40 Issue: 188, 230 - 250, 01.10.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA85FS92VY
Journal Section Research Article
Authors

Salih Zeki Genç This is me

Fatih Güner This is me

Publication Date October 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 40 Issue: 188

Cite

APA Genç, S. Z., & Güner, F. (2010). İLKÖĞRETİM 7. VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TELEVİZYON İZLEME PROFİLİ (ÇANAKKALE İLİ ÖRNEĞİ). Milli Eğitim Dergisi, 40(188), 230-250.