İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programının geliştirmeyihedeflediği beceriler; problem çözme, iletişim, ilişkilendirme ve akıl yürütmedir. Araştırma programın hedeflediği becerilerin kazandırılmasında uygulayıcıdurumundaki sınıf öğretmenlerinin becerilerle ilgili görüşlerinin tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma 2008–2009 Eğitim-Öğretim döneminde 134 sınıföğretmeni ile yapılmıştır. Araştırmada “betimsel istatistikî” yöntem kullanılmıştır. Veri toplama aracının geçerlilik güvenirlilik çalışması yapılmış ve güvenirliği (cronbach alpha= 0,89) değerinde hesaplanmıştır. Çalışmanın sonucundaİlköğretim matematik programındaki problem çözme, iletişim, akıl yürütme veilişkilendirme becerilerinin öğrencilere kazandırılması ile ilgili sınıf öğretmenlerin görüşlerini “bazen” şeklinde bildirdikleri tespit edilmiştir
Other ID | JA96KZ84YR |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 40 Issue: 188 |