BibTex RIS Cite

PROBLEME DAYALI ÖĞRENME (PDÖ) YAKLAŞIMI İLE İŞLENEN MATEMATİK DERSİNDE ÖĞRENCİLERİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN ANALİZİ

Year 2010, Volume: 40 Issue: 186, 27 - 37, 01.05.2010

Abstract

Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) yaklaşımı matematik dersini günlükhayat problemi aktivitesi etrafında düzenleyen, öğrenci merkezli sınıf içi biryaklaşımdır. Matematik dersinde PDÖ yaklaşımı öğrencilere eleştirel ve yaratıcı düşünebilme, problem çözme ve grupla iletişim içinde olma fırsatlarını verir.Problem çözebilme becerisi, PDÖ yaklaşımının faydalarından biridir ve matematik eğitiminin esasını teşkil eder. Bu çalışmada, PDÖ yaklaşımı ile işlenenmatematik dersinde, PDÖ yaklaşımının faydalı sonuçları arasında olan ve matematiğin odak noktasını oluşturan öğrencilerin problem çözme becerileri analizedilmiştir. Bu amaçla 9. sınıf matematik dersinde “sıralı ikili” ve “kartezyen çarpım” konularında öğrencilere günlük hayat problemleri verilerek öğrenmeninbu problemler etrafında gerçekleşmesi sağlanmıştır. PDÖ yaklaşımı uygulamaları sonucunda elde edilen çalışma yaprakları ile öğrencilerin problem çözmebecerileri, nitel araştırma veri analiz yöntemlerinden betimsel analiz yöntemikullanılarak analiz edilmiştir. PDÖ yaklaşımına uygun olarak matematik dersiişlendiğinde öğrencilerin konuyla ilgili kavram bilgisi ve problem çözme becerilerinin istenen seviyede gerçekleştiği belirlenmiştir

Year 2010, Volume: 40 Issue: 186, 27 - 37, 01.05.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA84EY78FN
Journal Section Research Article
Authors

Kemal Özgen This is me

Cahit Pesen This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 40 Issue: 186

Cite

APA Özgen, K., & Pesen, C. (2010). PROBLEME DAYALI ÖĞRENME (PDÖ) YAKLAŞIMI İLE İŞLENEN MATEMATİK DERSİNDE ÖĞRENCİLERİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN ANALİZİ. Milli Eğitim Dergisi, 40(186), 27-37.