Türkçe öğretiminde temel öğrenme alanlarından biri de yazmadır.Duygu, düşünce, hayal ve isteklerin yazıya dökülmesi olarak tarif edilen yazmaetkinliği sadece öğrencilik hayatında değil yaşamın her aşamasında kendinigöstermektedir. Yenilenen müfredat programı ile birlikte ders kitaplarında dayazma becerisine yönelik etkinliklerde farklı teknikler kullanılmaya başlanmıştır. Tekdüzeliğin yerini çeşitliliğin alması bizi de yeni araştırmalara yöneltmiştir. Bu itibarla Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü Hazırlık Programı’nın İngilizce kompozisyonyazma öğretimi teknikleri tarafımızdan incelenmiştir. Yaptığımız incelemeler vedeğerlendirmeler sonucunda ilk ve ortaöğretimde uygulanabilecek yazma teknikleri ortaya konulmuş ve bu tekniklerin uygulama örnek ve önerileri de dikkatlere sunulmuştur. Amacımız Türkçe öğretiminin önemli bir ayağı olanyazma becerisini öğrencilere kazandırma adına yeni bir pencere açabilmektir
One of the main learning fields in Turkish teaching is writing.Writing
activity which is described as expressing sensasitions, thoughts and imagines
proves its worth not only during education life but also in all parts of the life.
With the renewed curriculum in textbooks, the new methods are started to be
used in the activities related to writing skill. Monotony replaced with diversity
and it caused us to reseach new topics, therefore; the methods of teaching students
about writing an essay, which are taught by Program of Foreign
Languages in TOBB University of Economics and Technology, were examined
by us. According to the results of our examination and evaluation, writing methods
that can be put into practice in elementary and secondary education were
brought up and model essays of these techniques and suggestions were presented
carefully. Our aim is to give students an opportunity to develop their writing
ability, which is an important base for teaching Turkish
Other ID | JA78JV87PZ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 40 Issue: 185 |