Community service course had been conducted in some of the universities
of Turkey as in elected or compulsory sense since 2006. In 2006 Higher
Education Counsel placed this course in all faculty of education curriculum as a
compulsory course. As a result this course is still being lectured in all faculties
of education in Turkey. The course content is executed in the community rather
than in classrooms. This study was conducted in order to find out the attitudes
of students who took this course and to clarify the target behaviors of the course
content and to discover the aims and the expectations of cooperations that
serve community. Plus society expectations out of universities and needs are
tried to be revealed within the purpose of this study. The study was conducted
with students with a survey that has 20 questions and semi constructed interviews
were executed with the managers of cooperations. It is discovered that community
have expectations from universities regarding their needs. And it is also
found out that students who took this course had a positive attitude and behavior
development. It is suggested that more need to be done in order to strengthen
the society and university relations
Topluma Hizmet Uygulamaları dersi, Türkiye’deki bazı üniversitelerinfakülte ve yüksek okullarında zorunlu veya seçmeli ders olarak okutulmaktaiken, Yükseköğretim Kurulu tarafından Eğitim Fakültelerinin programlarınıngüncellenmesi amacıyla başlatılan çalışmalar kapsamında 2006 yılından itibarenzorunlu ders haline getirildi. Bunu sonucu olarak sözü edilen ders eğitim fakültemizin tüm programlarında okutulmaya başlandı. Ders etkinlikleri fakültedekisınıf ortamından ziyade bizzat toplumun içerisinde uygulamalı olarak gerçekleştirilmektedir. Bu çalışma ile topluma hizmet uygulamaları dersini alanöğrencilerin bu derse karşı tutumlarını, kazanımlarını ve topluma hizmet alanında hizmet veren kurum ve kuruluşların amaçlarını ve işlevlerini ortayaçıkarmak, toplumun ihtiyaçlarını ve üniversiteden beklentilerini belirlemekamacıyla yapılmıştır. Çalışma, öğrencilere 20 sorudan oluşan bir anket ve toplumsal hizmet kuruluşlarının yöneticileriyle yapılan yarı yapılandırılmış mülakatlarla yürütülmüştür. Anket ve mülakat sonuçlarının değerlendirilmesi sonucunda toplumun üniversitelerden, ihtiyaçları kapsamında, beklentilerinin olduğu ve üniversite toplum ilişkisinin güçlendirilmesi gerektiği, bu dersi alanöğrencilerin de olumlu tutum ve davranış geliştirdikleri sonucuna varılmıştır
Other ID | JA82VP78EM |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 39 Issue: 184 |