BibTex RIS Cite

SINIF TEKRARI YAPAN VE YAPMAYAN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK GÜDÜLENME VE KAYGI DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2013, Volume: 43 Issue: 200, 111 - 122, 01.10.2013

Abstract

Bu araştırmada, 9. sınıfta sınıf tekrarı yapan ve yapmayanöğrencilerin akademik güdülenme, durumluk kaygı ve sürekli kaygıdüzeyleri karşılaştırılmıştır. Araştırmada 344 öğrenci yer almıştır.Öğrencilere Bozanoğlu (2004) tarafından geliştirilen AkademikGüdülenme Ölçeği ile Sürekli ve Durumluk Kaygı Ölçeği (Öner veLeCompte, 1985) uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, sınıf tekrarı yapan öğrencilerin durumluk kaygı düzeylerinin, sınıf tekrarı yapmayan öğrencilere göre anlamlı derecede yüksek olduğu gözlenmiştir.Sonuçlar aynı zamanda kız öğrencilerin durumluk ve sürekli kaygıpuanlarının erkek öğrencilerden anlamlı düzeyde yüksek olduğunugöstermektedir

Year 2013, Volume: 43 Issue: 200, 111 - 122, 01.10.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA58FA33FC
Journal Section Research Article
Authors

Ahmet Bedel This is me

Publication Date October 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 43 Issue: 200

Cite

APA Bedel, A. (2013). SINIF TEKRARI YAPAN VE YAPMAYAN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK GÜDÜLENME VE KAYGI DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Milli Eğitim Dergisi, 43(200), 111-122.