BibTex RIS Cite

OKULLARDA GÜVENLİK SORUNU

Year 2013, Volume: 43 Issue: 200, 123 - 139, 01.10.2013

Abstract

Mevcut araştırmada İstanbul ilindeki resmi ilk ve ortaokul yöneticilerinin
görüşlerine göre ilk ve ortaokulların fiziksel, sosyal ve psikolojik etkenler
açılarından ne derece güvenli olduğunun tespit edilmesi amaçlanmıştır.
Bu araştırma “tarama modeli” olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini
2011–2012 eğitim-öğretim yılında İstanbul İlinde Milli Eğitim Müdürlüğüne
bağlı resmi ilk ve ortaokullar oluşturmaktadır. İstanbul İlinde Milli Eğitim
Müdürlüğüne bağlı 3457 resmi ilk ve ortaokul bulunmaktadır. Örneklem olarak
ise uygun amaçlı örneklem kullanılmıştır. Araştırma örneklemini resmi ilk ve
ortaokullarda görevli 399 yöneticisi oluşturmaktadır.
İlk ve ortaokul yöneticilerinden elde edilen bulgulara göre; fiziksel
etkenler, psikolojik etkenler, sosyal etkenler açılarından ilk ve ortaokulların
güvenliğinin yüksek düzeyde olduğu fakat hiçbir boyutta çok yüksek düzeyde
olmadığı saptanmıştır. Araştırmaya katılan ilk ve ortaokul yöneticilerinin fiziksel
etkenler, psikolojik etkenler, sosyal etkenlere yönelik okul güvenliğine ilişkin
görüşlerinin cinsiyetlerine, öğrenim durumuna, hizmet yılı/süresine göre farklılaşmadığı
ortaya konmuştur. Bu bulgulara göre, ilk ve ortaokulların güvenliği
ile ilgili fiziksel, sosyal ve psikolojik etkenler arasında pozitif yönde bir ilişki
olduğu tespit edilmiştir.

Year 2013, Volume: 43 Issue: 200, 123 - 139, 01.10.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA42UG49VF
Journal Section Research Article
Authors

Süleyman Göksoy This is me

Engin Emen This is me

Cabbar Aksoy This is me

Publication Date October 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 43 Issue: 200

Cite

APA Göksoy, S., Emen, E., & Aksoy, C. (2013). OKULLARDA GÜVENLİK SORUNU. Milli Eğitim Dergisi, 43(200), 123-139.