Sosyal bilgiler eğitiminde bir öğretim materyali olarak kabul görenbiyografiler, aynı zamanda değerler öğretimini gerçekleştirmeye yönelik uygunbir araç niteliği de taşımaktadır. Bu araştırmada, sosyal bilgiler dersinde değereğitiminde biyografilerin kullanılması üzerine çalışılmıştır. Nitel olarak tasarlanan ve doküman analizi yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, sosyal bilgilerdersi öğretim programında yer alan 26 değerden random yöntemiyle seçilen ikideğer (özgüven ve çalışkanlık) için Er (2010) tarafından yapılan çalışmada, öğrencilerin en fazla tercih ettikleri kişilerden İbn-i Sina ve Fatih Terim karakterleribelirlenmiştir. Bu kişilerin özellikle vurgulanacak değerle ilgili özellikleri önplana çıkarılacak şekilde birer sayfalık biyografileri oluşturulmuştur.Biyografilere ilişkin öğrencilerin vurgulanan değerlerle ilgili görüşlerini almakve farkındalık oluşturmak için 5 soru yöneltilmiştir. Biyografiler iki hafta süresince haftada bir ders saati olacak şekilde Ankara Keçiören Özkent Akbilek ortaokulunda rastgele seçilen 6. ve 8.sınıflardan birer şubede toplam 64 öğrenciyeuygulanmıştır. Sonuçta, öğrencilerin değer tercihlerinde biyografilerin etkiliolduğu; sınıf bazında ise farklı değer yönelimlerinin olduğu tespit edilmiştir
Other ID | JA49SR77PS |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 43 Issue: 200 |