BibTex RIS Cite

LITERATURE EDUCATION WITH A READER-ORIENTED APPROACH

Year 2006, Volume: 34 Issue: 169, 1 - 7, 01.01.2006

Abstract

This paper aims to explore the teaching of literature as an important
component of not only language education but also mainstream education on the
basis of both theoretical and practical grounds, drawing upon the relationship
among language, human, culture and literature. In this regard, the study seeks to
highlight reception aesthetics as a theoretical perspective that has come to be a
milestone, leading a paradigm shift in the teaching of literature. Moreover, traditional
literature teaching will be discussed in the light of the reader-oriented approach
within the scope of reception aesthetics.

OKUR ODAKLI BİR YAKLAŞIMLA YAZIN EĞİTİMİ

Year 2006, Volume: 34 Issue: 169, 1 - 7, 01.01.2006

Abstract

Bu yazıda dil, insan, kültür ve yazın bağlantılarından yola çıkarak yalnızca dil eğitiminin değil, genel eğitimin de önemli bir boyutu olan yazın eğitimi kuram ve uygulama bütünlüğü temelinde irdelenmektedir. Bu bağlamda, yazın eğitiminde bir dönüm noktası, bir paradigma değişimi oluşturan kuramsal bir bakış olarak alımlama estetiği ele alınmakta ve bu kurama dayanan okur odaklı yaklaşım ışığında geleneksel yazın eğitimi tartışılmaktadır

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA47YA43RR
Journal Section Research Article
Authors

Tülin Polat This is me

Publication Date January 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 34 Issue: 169

Cite

APA Polat, T. (2006). OKUR ODAKLI BİR YAKLAŞIMLA YAZIN EĞİTİMİ. Milli Eğitim Dergisi, 34(169), 1-7.