Abstract
Araştırmanın amacı eğitim alanı açısından 10. Kalkınma Planı, 2018 Yılı
Programı ve MEB 2015- 2019 Stratejik Planı’nın uyumluluğunu incelemektir.
Veri kaynağı olarak Kalkınma Planı, 2018 Yılı Programı ve MEB Stratejik planları
temel alınmıştır. Araştırma nitel araştırma deseni temelinde doküman inceleme
yöntemi ile yapılmıştır. Verilerin analizi için içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır.
Buna göre her bir doküman “Eğitime erişim, Bütünsel gelişim süreci (Nitelikli
birey, Nitelikli iş gücü ve Nitelikli öğretmen), Alt yapı (Fiziki ve Teknolojik
altyapı), Öğretim süreci (Öğretim programları ve araçları), Rehberlik hizmetleri,
Kurumsal yapı” temaları kapsamında incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına
göre 10. Kalkınma Planı, 2018 Yılı Programı ve MEB 2015-2019 Stratejik Planı’nda
yer alan politika, tedbir ve stratejilerin en çok “Eğitime erişim” ve “Kurumsal
yapı” temalarında uyum gösterdikleri, bunun aksine ise “Alt yapı”, “Öğretim süreci”
ve “Rehberlik hizmetleri” temalarında ise yeterince uyum içerisinde olmadıkları
tespit edilmiştir. Bu doğrultuda birbiriyle tutarlılığı daha fazla olan plan
ve programların oluşturulabilmesi ve uygulamalara zemin hazırlanabilmesi için
Kalkınma Bakanlığı tarafından izleme ve değerlendirmeye yönelik bir komisyon
kurularak eşgüdüm sağlanması önerilmektedir.