Abstract
Eğitim sistemi bilgi aktarır. Eğitim ortamları yoluyla, geçmişte ve şimdi
elde edilen bilgi ve beceriler kuşaklara aktarılır. Bu yolla insanlık, öğrenme ve
araştırma süreciyle kendine ve içinde yaşadığı evrene ilişkin şimdiki bilgi birikimini
oluşturur. Bu üründen yararlanmamız ve bu sorunlarımızı çözmek için kullanmamız,
yeterliğimize bağlıdır. Bu yeterliğimizi gösteren yöntem, öğrenmeyi
öğrenmek başka bir deyişle bilginin kaynağına ulaşarak bilimsel yöntemleri kullanabilmektir.
Bilgi edinmeden düşünmek olanaksızdır.
Araştırmanın amacı, Ankara ili merkez ilçelerindeki özel lise yöneticilerinin
(İlk-Orta-Lise) karar verme- sorun çözme- sürecinde nelerden yararlandıklarını
belirlemektir.
Araştırma verileri 2014-2015 öğretim yılında Ankara ili merkez ilçesindeki
özel liselerde müdür ve müdür yardımcısı olarak çalışan yöneticilerden araştırmacı
tarafından geliştirilen anketle toplanmıştır. Anketin içerik ve kapsam geçerliği
için uzman görüşüne başvurulmuştur Araştırma verilerinin analizinde
istatistiki ölçüler kullanılmıştır.
Araştırma sonuçları şöyle özetlenebilir: Özel lise yöneticileri, genellikle sorunlarını
çözerken, kendi deneyimi, değerleri, alışkanlıkları doğrultusunda hareket
etmektedirler.