Abstract
Bu çalışmada bilişim teknolojilerinden, etkileşimli içeriğe sahip olan
blogların Fiziki Coğrafya dersinde kullanımına yönelik öğretmen adaylarının
görüş ve değerlendirmeleri incelenmiştir. Çalışma grubu, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
ikinci sınıfına devam eden 65 öğretmen adayından oluşmaktadır. Ders
yürütücüsü www.blogger.com da ders adıyla bir blog oluşturarak, kullanıcı
adı ve şifre bilgilerini sınıfla paylaşarak bloğu tüm sınıfın kullanımına açmıştır.
Derse ek olarak yürütülen uygulamada öğretmen adaylarının final sınavına
hazırlanırken blogdan faydalanmaları istenmiştir. Çalışmada nitel yöntem kullanılmıştır.
Veri toplama aracında ise katılımcılara ilişkin bazı bilgiler evet-hayır
ve çoktan/çoklu seçmeli biçimde sorulmuştur. Buna ek olarak açık uçlu sorular
sorulmuştur. Toplanan veriler içerik analizi ile değerlendirilerek frekans ve yüzde
tabloları oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının hemen
hepsi blog uygulamasını faydalı bulmuş, en fazla bilgi sağlamak açısından avantajlı
bulduklarını belirtirken, internet sorunun en önemli dezavantaj olduğunu
belirtmişlerdir. Yine katılımcılar en fazla kendi paylaşımlarını faydalı bulmuş ve
çoğunluğunun blog tecrübesinin olmasına rağmen bazı teknik sorunlar yaşadıkları
görülmüştür.