Abstract
Öz: Araştırmada, 2023 eğitim vizyon belgesinde yer alan öğretmenlerin mesleki gelişimleri ile
ilgili politikalar hakkında öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel
araştırma yaklaşımının durum deseninden yararlanılan araştırmaya, uygun durum örneklemesi yolu
ile seçilen 20 sınıf öğret- meni dahil edilmiştir. Öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşmeler
yapılmış, görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Analizler
sonucunda öğretmenlerin mesleki gelişimleri için lisansüstü eğitimi olumlu karşıladıkları, kariyer
basamaklarının getirilmesine olumlu baktıkları fakat bu uygulamanın ürün odaklı olması gerektiği
yönünde öneride bulundukları ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda Sivil Toplum Kuruluşları (STK) ile
üniversite işbirliğinde uygun şartların sağlanması halinde mesleki gelişimleri için kendilerine
eğitimlerin verilmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Müfettişlerin kendilerini değerlendirmesini
olumlu bulmayan öğretmenler, kendilerinin uzun süreli gözlemler- le değerlendirilmesi gerektiği ve
mesleki gelişimleri uygun şartlar sağlanması halinde hizmet içi eğitimlerle sağlanabileceği
önerisinde bulunmuşlardır.