Bu araştırmanın amacı öğrenme amacıyla podcast kullanmanın beşeri coğrafya ders başarısıyla ilişkisini belirlemek ve öğretmen adaylarına göre beşeri coğrafya dersine çalışırken podcastin etkili olup olmadığını değerlendirmektir. Araştırma Sosyal Bilgiler Öğretmenliği üçüncü sınıfa devam eden 102 öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma tek deney gruplu zayıf deneysel desende yürütülmüş, çoktan seçmeli soruların olduğu final soruları ve araştırmanın amacına göre yapılandırılmış görüşme formu çalışmanın veri toplama araçlarını oluşturmuştur. Nicel verilerde betimsel istatistikler ve çoklu doğrusal regresyon analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nitel kısmında ise, tümevarımcı içerik analizleri yürütülmüş, tema ve alt temalara ilişkin frekans ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının podcast dinleme sıklığı ve coğrafya ders başarısı arasında anlamlı bir ilişki olduğu, podcastlerin dinlenme zamanları ile coğrafya ders başarısı arasında ise anlamlı bir ilişki olmadığı belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğu podcastin beşeri coğrafya dersi için etkili bir yol olduğunu belirtmiştir. Etkili olmasının nedenleri incelendiğinde dinleyerek öğrenme sağlaması, hızlı ve kolay olması, kalıcılık sağlaması ilk üç neden olarak ortaya çıkmıştır. Podcast ideal uzunluğu ise çalışmaya göre 3-5 dakika olarak belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 51 Issue: 233 |