Fen eğitimi alanında, mevcut durum ve gelecekteki eğilimler hakkında anlamlı bilgiler toplamak için seçilen doktora tezlerinin sentezlenmesinin alana önemli katkılar getireceği düşünülmüştür. Başka bir deyişle, toplumu kabul edilebilir bakış açısıyla son araştırma eğilimlerine genel bir bakış sağlamayı hedefleyen bir çalışma olmuştur. Ayrıca, elde edilen bulgular bu alanda çalışan araştırmacıların kendi araştırma odakları üzerinde düşünmelerine ve daha fazla araştırma planlamasına olanak sağlayacaktır. Bu da uygulayıcıların fen eğitimi alanındaki vurgulanan sorunların farkında olabilmelerini sağlayabilir. Bu çalışma, 2013-2017 yılları arasında yürütülen doktora tezlerinin çeşitli temalar bakımından incelenmesini amaçlamıştır. Belirlenen temalar; konu alanı, program ögeleriü örneklem, kullanılan ölçme aracı türü ve yöntem olmuştur. Çalışmada veri toplama yöntemi olarak dokuman analizi kullanılmıştır. Veri analiz yöntemi olarak içerik analizi basamakları takip edilmiştir. Sonuç olarak, örnekleme yöntemlerinin açıkça belirtilmemesi durumu olumsuz bir bulgu iken; güncel konuların çalışıldığı, eğitim durumlarının düzenlenmesinin işe koşulduğu bununla bağlantılı olarak karma yöntem çalışıldığı bulgularına ulaşılmıştır. Bu dururumun doktora tezleri açısından olumlu bir durum olduğu düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 6 |
.