Dissertation
BibTex RIS Cite

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ ÇALIŞMALARININ MESLEKİ YETERLİLİK ÖLÇÜTLERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ

Year 2022, Volume: 6 Issue: 9, 88 - 107, 30.06.2022

Abstract

Bu çalışmada, Temel eğitim kademesindeki sınıf öğretmenlerinin mesleki çalışmalarındaki, mesleki yeterlikleri ile bazı değişkenler arasında anlamlı bir farkın olup olmadığı incelenmiştir. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişmelerine yönelik düşünceleri de araştırılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin görüşlerini almak için betimsel yöntem kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Öğretmen Yeterlikleri Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmaya, 332 sınıf öğretmeni katılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, sınıf öğretmenlerinin mesleki yeterliklerinin cinsiyet, yaş, eğitim durumu, sınıf düzeyi, okuttukları sınıflardaki öğrenci sayısı, mesleki kıdem, hizmet içi eğitime katılım süresi, mesleki gelişim için ayrılan kişisel zaman değişkenleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Diğer taraftan öğretmenlerin mesleki yeterliklerin ile ilgili yardım ve desteği daha çok deneyimli meslektaşlarından aldıkları anlaşılmaktadır. Deneyimsel öğrenmenin, öğretmenler için mesleki yeterliklerini geliştirmelerinde etkili olduğu görülmektedir. Günümüz pandemi sürecinde çevrim içi (senkron ve asenkron) öğrenme-öğretme sistemlerinin sınıf öğretmenleri tarafından kullanılmasının öneminin daha da anlamlı olduğu bilinmektedir. Öğretmen yeterliklerinde uzaktan eğitimin etkisinin öne çıkması, mesleki gelişim sürecinin yaşam boyu bir ihtiyaç olduğunu göstermiştir. Sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişimlerini verimli kılacak, bölgesel ve yerel koşullar dikkate alınarak hazırlanan programlara ihtiyaç duydukları söylenebilir. Öğretmenlerin teknoloji kullanımı, mesleki yeniliklerin tanıtımı, eğitim ve öğretimde meydana gelen değişimleri, programsal değişimlerin tanıtılmasına yönelik çalışmaları içeren çok yönlü faaliyetler yüz yüze veya çevrim içi (canlı) olarak uygulamalı küçük grup çalışmaları şeklinde planlanmalıdır

References

  • Ertürk, M. (2009). Sınıf öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının kendilerini geliştirme isteklerinin değerlendirilmesi (Afyonkarahisar il örneği). Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2(2), 44-59. Şeker, H., Deniz, S., ve Görgen, İ. (2004). Öğretmen yeterlikleri ölçeği. Milli Eğitim Dergisi, 164, 105-118. Aktepe, V., ve Yel, S.. (2009). İlköğretim öğretmenlerinin değer yargılarının betimlenmesi: Kırşehir ili örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(3), 607-622.
Year 2022, Volume: 6 Issue: 9, 88 - 107, 30.06.2022

Abstract

References

  • Ertürk, M. (2009). Sınıf öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının kendilerini geliştirme isteklerinin değerlendirilmesi (Afyonkarahisar il örneği). Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2(2), 44-59. Şeker, H., Deniz, S., ve Görgen, İ. (2004). Öğretmen yeterlikleri ölçeği. Milli Eğitim Dergisi, 164, 105-118. Aktepe, V., ve Yel, S.. (2009). İlköğretim öğretmenlerinin değer yargılarının betimlenmesi: Kırşehir ili örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(3), 607-622.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

İbrahim Tutal 0000-0003-3231-2693

Sabahattin Deniz 0000-0001-9595-2917

Publication Date June 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 6 Issue: 9

Cite

APA Tutal, İ., & Deniz, S. (2022). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ ÇALIŞMALARININ MESLEKİ YETERLİLİK ÖLÇÜTLERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(9), 88-107.

14951       19255       19256       20381       20535       21232       21505       22473       22506       22742       22870