Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı'nın Fatih Projesi kapsamında okullarda kullanılacak olan tablet bilgisayarlarla ilgili fen ve teknoloji öğretmenlerinin görüşlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel desenlerden tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Erzurum ilinde görev yapan toplam 120 fen ve teknoloji öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın verileri Uzoğlu & Bozdoğan (2012) tarafından hazırlanan "Tablet Pc Anket Formu" ve Bindak ve Çelik (2006) tarafından geliştirilen "Bilgisayar Tutum Ölçeği" kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın verileri yüzde, frekans, tek faktörlü Anova ve Khi-kare testleri ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin bilgisayar tutum puanları ile tablet bilgisayarları destekleme durumları arasında anlamlı bir fark görülmüştür. Benzer şekilde öğretmenlerin tablet pc'yi destekleme durumları mezuniyet branşına göre de anlamlı farklılık göstermektedir. Ayrıca fen ve teknoloji öğretmenleri tablet bilgisayarların fen ve teknoloji derslerinde kullanılmasının en önemli avantajlarını, “a) Fen ve teknoloji dersini görsellerle ve animasyonlarla daha eğlenceli hale getirebilir ve b) Öğrencilerin fen ve teknoloji dersine olan ilgisini artırabilir” şeklinde belirtmiştir. Öğretmenler tablet bilgisayarların en önemli dezavantajlarını ise “a) Öğrenciler tablet bilgisayarları çok çabuk bozabilir ve b) Tablet bilgisayarların yaydığı radyasyon göz vs. sağlığa zarar verebilir” şeklinde ifade etmiştir.
Anahtar Kelimeler: Fen ve Teknoloji Öğretmeni, Fatih Projesi, Tablet Bilgisayar.
Abstract
This study was conducted to investigate views of science and technology teachers about tablet computer project of Ministry of National Education in terms of different variables. Descriptive survey method was used in the research. The sample of this study consisted of 120 science and technology teachers who worked in Erzurum city center in 20011–2012 academic year. The data were obtained by using “Tablet Pc questionnaire form” which was developed by Uzoğlu & Bozdoğan (2012) and “Computer Attitude Scale” which was developed by Bindak and Çelik (2006). The data were analyzed via SPSS by utilizing frequency, percentages, arithmetic mean, ANOVA and Chi-Square test. The result of the study was showed that between science and technology teachers' PC Attitude score with support the using of tablet PC in schools was a significant difference statistically. Similarly, the status of support tablet PC of teachers also showed significant differences according to branch of graduation. In addition, according to preservice science teachers, the most important advantages of tablet PCs using in science and technology courses “a) science and technology courses can more fun with visuals and animations and b) students' interest can increase in science and technology courses” were expressed. They were also expressed the most disadvantages of tablet PCs using in science and technology courses “a) social interaction can reduce among the students and b) The radiation of tablet PC spread may give harm to health such as eyes etc.”
Key Words: Science and Technology Teacher, Fatih Project, Tablet PC.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 10, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 9 Issue: 20 |
.