Bu deneysel çalışmada, ilköğretim ikinci kademe Türkçe dersinde dramayla öykü
oluşturma yönteminin uygulandığı deney grubu ile bu yöntemin uygulanmadığı kontrol grubu
arasında Türkçe tutumları bakımından farklılığın olup olmadığı belirlenmiştir. Araştırmada,
ön test, son test kontrol gruplu deney deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2009-
2010 eğitim-öğretim yılında Toprakkale Mehmet Cevlani Önal İlköğretim Okulunda 6, 7 ve 8.
sınıflarda okuyan 135 öğrenci oluşturmaktadır.
Uygulama sonucunda kullanılan yöntemlerin öğrencilerin Türkçe tutumları üzerinde
etkisinin anlamlı olup olmadığını belirlemek için t testi yapılmıştır. Yapılan t testleri
sonucunda dramayla öykü oluşturma yönteminin uygulandığı ve bu yöntemin uygulanmadığı
sınıflarda öğrencilerin Türkçe dersine yönelik tutumlarında değişmeler görülmüştür. Sonuç
olarak Türkçe dersinde dramayla öykü oluşturma yönteminin kullanılması ilköğretim ikinci
kademe öğrencilerinin Türkçe dersine olan ilgi ve tutumlarını olumlu yönde arttırmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 6, 2013 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 8 Issue: 16 |
.