Zekâ ve yaratıcılık arasındaki ilişki konusunda araştırma sonuçları çelişkilidir. Bazı araştırmacılara göre, yaratıcılık, zekâdan bağımsız bir yapı iken bazı araştırmalar bu iki yapı arasında zayıf ve orta düzeyde ilişki olduğunu göstermiştir. Bazı araştırmacılar ise belli bir zekâ seviyesinden sonra zekâ ve yaratıcılık arasındaki ilişkinin ortadan kalktığını savunmaktadır. Bu araştırmada çocukların yaratıcılık ve zekâ puanları arasındaki ilişki incelenmiştir. 1.-3. sınıfa devam eden 299 öğrenciye uygulanan WISC-R zekâ testi ile TYDT yaratıcılık testi arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Ayrıca elde edilen verilere göre eşik teorisi de test edilmiştir. Farklı zekâ puanı aralıklarına ve cinsiyete göre zekâ-yaratıcılık ilişkisi incelenmiştir. Araştırma sonucuna göre zekâ ve yaratıcılık arasında herhangi bir anlamlı ilişkiye rastlanmamıştır. Bununla birlikte veriler eşik teorisini doğrulamamıştır.
Research findings on the relationship between intelligence and creativity were conflicting. While some researchers have claimed that creativity and intelligence were independent structures, some studies have shown that the relationship between the two structures was weak and moderate. Some researchers have argued that there was no correlation after a certain level of intelligence. WISC-R and TTCT was administered to 299 students who were attending 1-3 grades to examine this relationship. In addition, the threshold theory was tested. Intelligence quotient levels were also investigated by gender. Research results showed no significant relationship between intelligence and creativity. Also the research undermined the threshold theory
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | October 21, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 11 Issue: 27 |
.