Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin başarı hedef
yönelimleri ile fizik öğrenmeye yönelik akademik motivasyonları arasındaki
ilişkinin sınıf, okul türü, cinsiyet, günlük fizik dersi çalışma saati ve
meslek tercihinde fizik dersinin etkisi değişkenleri açısından belirlenmesidir.
Araştırmanın örneklemi 2018-2019 eğitim öğretim yılında Kars il merkezinde
bulunan liselerde eğitim gören dokuzuncu, onuncu, on birinci ve on ikinci sınıf
öğrencileridir. Örneklem 705 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma tarama
modelindedir. Çalışmanın amacı doğrultusunda “Fizik Öğrenmeye Yönelik Akademik
Motivasyon Ölçeği” ve “Başarı Hedef Yönelim Ölçeği” veri toplama araçları
olarak kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, başarı hedefleri ve akademik
motivasyonun alt boyutları arasında aşağıdaki ilişkiler bulunmuştur. Sınıf
değişkenlerine, okul türüne, fizik dersinin meslek seçimindeki etkisine ve
günlük fizik dersi çalışma saatlerine göre anlamlı farklılıklar olduğu ancak
cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | October 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 16 Issue: 44 |
.