Bu çalışmada Dede Korkut Kitabının eğitimle ilişkisi ele alınmaktadır. Bu amaçla Dede Korkut Kitabı’nda eğitim anlayışı, Dede Korkut tipinin toplum eğitimi açısından işlevi, Dede Korkut Kitabı’nda çocuk ve çocuğun yetiştirilmesi, Dede Korkut Kitabı’nda çocuk eğitiminde kullanılabilecek nitelik ve davranışlar ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir.
Bu nitelik ve davranışlar olumlu ve olumsuz olmak üzere iki alt başlık altında toplanmıştır. Olumlu nitelik ve davranışlar; kahramanlık, yiğitlik, sadakat, iffet, verdiği sözde durma, cesaret, ana babaya, büyüğe saygı, vefa, iyi model olma, töreye riayet gibi alt maddelere ayrılarak ele alınmıştır. Olumsuz nitelik ve davranışlar ise kibir, yalan, ihanet, uyku-gaflet, haset-kin, bencillik, ahlaksızlık, dedikodu-kov, iftira gibi alt maddelere ayrılarak değerlendirilmiş ve Dede Korkut Kitabı’nda metin örnekleriyle desteklenmiştir.
Dede Korkut Kitabı’nda toplumsal eğitime ve değerlerin aktarılmasına yönelik çok sayıda unsurun bulunduğu görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | April 28, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 18 Issue: 47 |
.