Bu çalışmada
Amerikan ve Türk resimli öykü kitapları bazı kalite özelliklerine göre
karşılaştırılmıştır. Erzincan, ve Amerika, Teksas’da bulunan 10 okul öncesi
eğitim kurumlarından toplanan toplam 50 adet resimli öykü kitabı yazarlar
tarafından incelenmiştir. Amerikan ve Türk resimli öykü kitapları ölçme aracı
ve yazarların ölçme aracındaki maddelere ilişkin kişisel değerlendirmeleri ile
analiz edilmiştir. İki ülkedeki resimli öykü kitaplarındaki kalite
özelliklerinin, ülkelerin sosyoekonomik yapısı ile bağlantılı olduğu belirlenmiş
ve resimli çocuk kitaplarının kalitesini okul ve evdeki eğitim ve okuma
uygulamalarıyla uyumlu hale getirmek için önerilerde bulunulmuştur.
Çocuk edebiyatı resimli öykü kitabı erken çocukluk eğitimi resimli öykü kitaplarında kalite
In this study, the American and Turkish picture storybooks were
compared according to some quality
aspects. A total of fifty picture storybooks
collected from ten early childhood
education centers in Erzincan, Turkey, and
Texas, U.S. were analyzed by the authors.
The quality features of American and Turkish picture storybooks were analyzed
through a scale and personal accounts of the authors regarding the scale items.
It is revealed that the quality features in
picture story books across two countries were
interconnected with the socioeconomic structure of the countries and the
suggestions were provided to raise the quality of children’s picture books in
line with the educational and reading practices at school and home.
Children’s literature picture story book preschool education quality in picture story books
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 26, 2019 |
Submission Date | February 25, 2019 |
Acceptance Date | June 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 2 |