İnsanların öğrendiklerinin çoğu, gerçek dünya deneyimlerinden kaynaklanır ve içsel öğrenme arzusuyla motive edilir. Bu durum yaşamda kendiliğinden ortaya çıkan durumlar için geçerlidir; örneğin, aile çevresi, sosyal ortamı gibi. Bunlar bir kişinin okuduğu, izlediği ve dinlediği şeyin yanı sıra hobilerine ve sosyal yaşamına da yansır (Maarschalk, 1988). Yani esas olarak sosyal ortamda gerçekleşir bu nedenle bir bireyin tüm sosyal çevresi potansiyel bir öğrenme ortamıdır (Kirchho ̈fer, 2000). Son yirmi yılda, müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri ve akvaryumlar gibi informal öğrenme ortamlarına yönelik araştırmalar artmıştır. Bu araştırma uluslararası alanyazında informal öğrenmeye yönelik yapılan çalışmaların eğiliminin belirlenmesi yönüyle alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Betimsel içerik analizi olarak yürütülen bu araştırma, fen eğitimi alanında 2013, 2015 ve 2017 ESERA konferansında informal öğrenmeye yönelik bildiriler, konu, yöntem, örneklem, veri toplama araçları ve veri analiz yöntemi parametrelerine göre incelenmiştir. Elde edilen bulgular, konu parametresinde en fazla bilim müzesi, algı, okul bahçesi ve alan gezilerinin; yöntem parametresinde en fazla nitel yöntemin; örneklem parametresi bakımından en fazla ilkokulun; veri toplama aracı parametresinde görüşme ve anketin; veri analiz parametresine göre en fazla içerik analizinin tercih edildiğini göstermektedir. Fen bilimleri öğretim programında formal öğrenmelerle bütünleştirilen informal öğrenme ortamlarının işe koşulması önerilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2021 |
Submission Date | March 23, 2021 |
Acceptance Date | June 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 3 Issue: 2 |