Research Article
BibTex RIS Cite

Uluslararası Bildirilerin Bazı Parametrelere Göre Eğilimlerinin Belirlenmesi: İnformal Öğrenme

Year 2021, Volume: 3 Issue: 2, 56 - 67, 30.07.2021

Abstract

İnsanların öğrendiklerinin çoğu, gerçek dünya deneyimlerinden kaynaklanır ve içsel öğrenme arzusuyla motive edilir. Bu durum yaşamda kendiliğinden ortaya çıkan durumlar için geçerlidir; örneğin, aile çevresi, sosyal ortamı gibi. Bunlar bir kişinin okuduğu, izlediği ve dinlediği şeyin yanı sıra hobilerine ve sosyal yaşamına da yansır (Maarschalk, 1988). Yani esas olarak sosyal ortamda gerçekleşir bu nedenle bir bireyin tüm sosyal çevresi potansiyel bir öğrenme ortamıdır (Kirchho ̈fer, 2000). Son yirmi yılda, müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri ve akvaryumlar gibi informal öğrenme ortamlarına yönelik araştırmalar artmıştır. Bu araştırma uluslararası alanyazında informal öğrenmeye yönelik yapılan çalışmaların eğiliminin belirlenmesi yönüyle alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Betimsel içerik analizi olarak yürütülen bu araştırma, fen eğitimi alanında 2013, 2015 ve 2017 ESERA konferansında informal öğrenmeye yönelik bildiriler, konu, yöntem, örneklem, veri toplama araçları ve veri analiz yöntemi parametrelerine göre incelenmiştir. Elde edilen bulgular, konu parametresinde en fazla bilim müzesi, algı, okul bahçesi ve alan gezilerinin; yöntem parametresinde en fazla nitel yöntemin; örneklem parametresi bakımından en fazla ilkokulun; veri toplama aracı parametresinde görüşme ve anketin; veri analiz parametresine göre en fazla içerik analizinin tercih edildiğini göstermektedir. Fen bilimleri öğretim programında formal öğrenmelerle bütünleştirilen informal öğrenme ortamlarının işe koşulması önerilir.

References

  • Bozdoğan, A. E. (2007). Students ınterests towards science fields about exhibitions in science centers: Feza Gursey Science Center in Turkey. Natural Science Education. 2 (19), 5- 17.Dergisi, 7(2), 95- 114.
  • Çalık, M. ve Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38. Dorsen, J., Carlson, B., & Goodyear, L. (2006). Connecting Informal STEM Experiences to Career Choices: Identifying the Pathway. ITEST Learning Resource Center.
  • Gassert-Ramey, L. (1997). Special Issue: Science. The Elementary School Journal, 97(4), 433-450. Hofstein, A. & Rosenfeld, S. (1996) Bridging the gap between formal and informal science learning. Studies in Science Education, 28, 87-112.

  • Falk, J. (2001). Free-Choice science learning: Framing the discussion. In J. Falk (Ed.), Free-choice science education: How we learn science outside of school (pp. 3–20). New York, NY: Teachers College Press.
  • Güler, A. (2011). Impact of a planned museum tour on the primary school students’ attitudes. Elementary Education Online, 10(1), 169-179.
  • Griffin, J., & Symington, D. (1997). Moving from task‐oriented to learning‐oriented strategies on school excursions to museums. Science education, 81(6), 763-779.
  • Karadoğan, S. (2016). Eğitimde sınıf-okul dışı öğrenme uygulamaları ve yaşanan sorunlar. R. Aksu, (Ed.). Türkiye’de eğitim sorunlarına yönelik akademik değerlendirmeler-I içinde, (s.47-84). Ankara: Maya Akademi Yayıncılık.
  • Kirchho ̈fer, D. (2000). Informelles Lernen in allta ̈glichen Lebensfu ̈hrungen [Informal learning in daily life]. QUEM report. Schriften zur beruflichen Weiterbildung, 66.
  • Maarschalk, J. (1988). Scientific literacy and informal science teaching. Journal of Research in Science Teaching 25(2): 135–146.
  • Metz, D. (2005). Field Based Learning in Science: Animating a Museum Experience. Teaching Education, 16(2), 165-173.
  • Orion, N., & Hofstein, A. (1994). Factors that influence learning during a scientific field trip in a natural environment. Journal of Research in Science Teaching, 31, 1097–1119.
  • Salmi, H. (1993). Science Centre Education, Motivation and Learning in Informal Education. Helsinki: Faculty of Education in the University of Helsinki.
  • Saraç, H. (2017). Türkiye’de Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına İlişkin Yapılan Araştırmalar: İçerik Analizi Çalışması. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 60-81. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ekuad/issue/29425/337191
  • Sorrentino, A. & Bell, P. (1970). A comparison of attributed values with empirically determined values of secondary school science field trips. Science Education, 54 (3), 233–236.
  • Sözbilir, M., Kutu, H., & Yaşar, M. D. (2012). Science education research in Turkey: A content analysis of selected features of papers published. In J. Dillon& D. Jorde (Eds). The World of Science Education: Handbook of Research in Europe (pp.341-374). Rotterdam: Sense Publishers.
  • Strike, K. & Posner, G. (1992). A revisionist theory of conceptual change. In Duschl, R.A. & Hamilton, R.J. (Eds.), Philosophy of science, cognitive psychology, and educational theory and practice (pp. 147–176), Albany: State University of New York Press.
  • Yardımcı, E. (2009). Yaz bilim kampında yapılan etkinlik temelli doğa eğitiminin ilköğretim 4 ve 5. sınıftaki çocukların doğa algılarına etkisi. (Yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu).
  • Yavuz, M. ve Balkan Kıyıcı, F. (2012). İnformal öğrenme ortamlarının ilköğretim öğrencilerinin fene karşı kaygı düzeylerinin değişmesine ve akademik başarılarına etkisi: Hayvanat bahçesi örneği. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özet Kitabı. Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Niğde.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Ürey, M. (2018). Bahçe Temelli Öğrenme Yaklaşımına Yönelik Eğilimler: Okul Bahçesi Uygulamaları Örneği (2000-2015). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1), 1054-1080. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/40566/497623
  • Varelas, M., Pappas, C. C., Tucker-Raymond, E., Arsenault, A., Ciesla, T., Kane, J., Kokkino, S., Siuda, J. E. (2007). Identity in activities. In W. –M. Roth & K. Tobin (Eds.), Science, learning, and identity: Sociocultural and cultural historical perspectives (pp. 203-242). Rotterdam, The Netherlands: Sense Publishers.
  • Vygotsky, L. (1978). Interaction between learning and development. Readings on the development of children, 34-41.
Year 2021, Volume: 3 Issue: 2, 56 - 67, 30.07.2021

Abstract

References

  • Bozdoğan, A. E. (2007). Students ınterests towards science fields about exhibitions in science centers: Feza Gursey Science Center in Turkey. Natural Science Education. 2 (19), 5- 17.Dergisi, 7(2), 95- 114.
  • Çalık, M. ve Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38. Dorsen, J., Carlson, B., & Goodyear, L. (2006). Connecting Informal STEM Experiences to Career Choices: Identifying the Pathway. ITEST Learning Resource Center.
  • Gassert-Ramey, L. (1997). Special Issue: Science. The Elementary School Journal, 97(4), 433-450. Hofstein, A. & Rosenfeld, S. (1996) Bridging the gap between formal and informal science learning. Studies in Science Education, 28, 87-112.

  • Falk, J. (2001). Free-Choice science learning: Framing the discussion. In J. Falk (Ed.), Free-choice science education: How we learn science outside of school (pp. 3–20). New York, NY: Teachers College Press.
  • Güler, A. (2011). Impact of a planned museum tour on the primary school students’ attitudes. Elementary Education Online, 10(1), 169-179.
  • Griffin, J., & Symington, D. (1997). Moving from task‐oriented to learning‐oriented strategies on school excursions to museums. Science education, 81(6), 763-779.
  • Karadoğan, S. (2016). Eğitimde sınıf-okul dışı öğrenme uygulamaları ve yaşanan sorunlar. R. Aksu, (Ed.). Türkiye’de eğitim sorunlarına yönelik akademik değerlendirmeler-I içinde, (s.47-84). Ankara: Maya Akademi Yayıncılık.
  • Kirchho ̈fer, D. (2000). Informelles Lernen in allta ̈glichen Lebensfu ̈hrungen [Informal learning in daily life]. QUEM report. Schriften zur beruflichen Weiterbildung, 66.
  • Maarschalk, J. (1988). Scientific literacy and informal science teaching. Journal of Research in Science Teaching 25(2): 135–146.
  • Metz, D. (2005). Field Based Learning in Science: Animating a Museum Experience. Teaching Education, 16(2), 165-173.
  • Orion, N., & Hofstein, A. (1994). Factors that influence learning during a scientific field trip in a natural environment. Journal of Research in Science Teaching, 31, 1097–1119.
  • Salmi, H. (1993). Science Centre Education, Motivation and Learning in Informal Education. Helsinki: Faculty of Education in the University of Helsinki.
  • Saraç, H. (2017). Türkiye’de Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına İlişkin Yapılan Araştırmalar: İçerik Analizi Çalışması. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 60-81. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ekuad/issue/29425/337191
  • Sorrentino, A. & Bell, P. (1970). A comparison of attributed values with empirically determined values of secondary school science field trips. Science Education, 54 (3), 233–236.
  • Sözbilir, M., Kutu, H., & Yaşar, M. D. (2012). Science education research in Turkey: A content analysis of selected features of papers published. In J. Dillon& D. Jorde (Eds). The World of Science Education: Handbook of Research in Europe (pp.341-374). Rotterdam: Sense Publishers.
  • Strike, K. & Posner, G. (1992). A revisionist theory of conceptual change. In Duschl, R.A. & Hamilton, R.J. (Eds.), Philosophy of science, cognitive psychology, and educational theory and practice (pp. 147–176), Albany: State University of New York Press.
  • Yardımcı, E. (2009). Yaz bilim kampında yapılan etkinlik temelli doğa eğitiminin ilköğretim 4 ve 5. sınıftaki çocukların doğa algılarına etkisi. (Yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu).
  • Yavuz, M. ve Balkan Kıyıcı, F. (2012). İnformal öğrenme ortamlarının ilköğretim öğrencilerinin fene karşı kaygı düzeylerinin değişmesine ve akademik başarılarına etkisi: Hayvanat bahçesi örneği. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özet Kitabı. Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Niğde.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Ürey, M. (2018). Bahçe Temelli Öğrenme Yaklaşımına Yönelik Eğilimler: Okul Bahçesi Uygulamaları Örneği (2000-2015). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1), 1054-1080. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/40566/497623
  • Varelas, M., Pappas, C. C., Tucker-Raymond, E., Arsenault, A., Ciesla, T., Kane, J., Kokkino, S., Siuda, J. E. (2007). Identity in activities. In W. –M. Roth & K. Tobin (Eds.), Science, learning, and identity: Sociocultural and cultural historical perspectives (pp. 203-242). Rotterdam, The Netherlands: Sense Publishers.
  • Vygotsky, L. (1978). Interaction between learning and development. Readings on the development of children, 34-41.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Cansu Özcan 0000-0003-1377-4948

Publication Date July 30, 2021
Submission Date March 23, 2021
Acceptance Date June 15, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Özcan, C. (2021). Uluslararası Bildirilerin Bazı Parametrelere Göre Eğilimlerinin Belirlenmesi: İnformal Öğrenme. Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 56-67.






open-access-logo.png                                                                                                        88x31.png