Dünya tarihi boyunca insanlar birçok salgından etkilenmiş ve salgının olumsuz etkisinden en az hasarla kurtulabilmek için çaba sarf etmiştir. Salgınlar, hayatın olağan akışını yavaşlatıp ve bazen de durdurup insanların yeni arayışlar içine girmelerine neden olmuştur. 2020 yılına girerken tüm dünyanın karşılaştığı ve maruz kaldığı Covid-19 virüsü eğitim de dâhil olmak üzere birçok alanı etkilemiştir. Dünyanın her yerinde kademeli olarak eğitim kurumlarında kapanmaya geçilmiş ve uzaktan eğitim süreci hayatımıza dâhil olmuştur. Okulların kapanması ile birlikte eğitimin sürdürülebilirliği için hem ülkemizde hem de dünyada farklı uzaktan eğitim uygulamaları ile süreç yönetilmeye başlanmıştır. Ülkelerin eğitim bakanlıkları ve eğitimden sorumlu birimleri atılacak adımları belirlemiş, eğitim kurumlarını bilgilendirmiş ve uzaktan eğitim sürecini başlatmıştır. Uzaktan eğitim okullaşmaya başlanan okul öncesi dönemden ilköğretim ve ortaöğretimi de kapsayacak biçimde yükseköğretim kademesine kadar her eğitim kademesini etkilemiştir. Dünya genelinde okullarının kapanması ile birlikte okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretimde uzaktan eğitimin nasıl gerçekleştiğine, yapılan uygulamalara, uzaktan eğitimin olumlu ve olumsuz yanlarına değinen bu araştırma yeni normal olarak adlandırılan dönemde eğitim dünyasında neler olduğunu ve neler yapılabileceğini açıklamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Doküman incelemesi yöntemi ile gerçekleştirilen araştırmanın sonunda ülke ve eğitim yöneticilerine yönelik öneriler sunulmuştur.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2021 |
Submission Date | May 31, 2021 |
Acceptance Date | June 17, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 3 Issue: 2 |