Bilişim teknolojilerinin gelişimi, sanal laboratuvarlar gibi geleneksel öğrenme ortamlarına alternatif birçok yöntemi geliştirmiştir. İlköğretim öğrencilerini fen ve bilimsel etkinliklerle tanıştıran sınıf öğretmenlerine fen derslerini yenilikçi uygulamalarla buluşturmak konusunda büyük sorumluluk düşmektedir. Bu durum çalışmasının amacı, sınıf öğretmen adaylarının sanal laboratuvarlar ve sanal laboratuvarların avantaj ve dezavantajları hakkındaki görüşlerini araştırmaktır. Veriler, 2020-2021 güz döneminde Türkiye'de bir üniversitede öğrenim gören 45 sınıf öğretmen adayından toplanmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarına uzaktan eğitimde senkron sanal laboratuvar uygulamaları yapılmıştır. Daha sonra öğretmen adaylarına sanal laboratuvar hakkındaki görüşlerini değerlendirmeleri için açık uçlu sorular sorulmuştur. Veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının çoğu sanal laboratuvarları laboratuvar simülasyonları olarak tanımlarken, bir kısmı da internet tabanlı, çevrimiçi ve bilgisayarlı laboratuvarlar olarak tanımlamıştır. Sanal laboratuvarların avantajları konusunda, katılımcılar çoğunlukla sanal laboratuvarların her zaman ve her yerde erişilebilir olduğunu ve laboratuvar imkanı olmayan okullarda faydalı olduğunu belirtmişlerdir. Dezavantajlara gelince, katılımcılar genel olarak sanal laboratuvar deneylerinin yüz yüze eğitim kadar etkili olmadığını ve eyleme dönüşmedikleri için daha az kalıcı öğrenme sağlayacaklarını belirtmişlerdir.
The development of information technologies has brought many alternative methods to traditional learning environments such as virtual laboratories. Classroom teachers who introduce students to science and scientific events have a great responsibility to teach science lessons with innovative applications. The aim of this instrumental case study is to investigate the pre-service classroom teachers’ views about virtual laboratories, and the advantages and disadvantages of virtual laboratories. The data was collected from 45 second-year pre-service classroom teachers from a university in Turkey during the fall semester of 2020-2021. In the study, pre-service teachers were made synchronous virtual laboratory applications in distance education. Afterward, open-ended questions were asked to pre-service teachers to evaluate their opinions about the virtual laboratory. Data were analyzed through content analysis method. According to the findings, most of the pre-service teachers defined virtual laboratories as laboratory simulations while some others defined as internet-based, online and computerized laboratories. Regarding the advantages, participants mostly stated that virtual laboratories are accessible anytime and anywhere, and are beneficial in schools without laboratory facilities. Regarding the disadvantages, the participants generally stated that virtual laboratory experiments are not as effective as face-to-face education, and they would provide less permanent learning since they did not turn into action.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 19, 2022 |
Submission Date | November 10, 2021 |
Acceptance Date | January 7, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 1 |