İlkokul kademesi düzeyinde alternatif eğitim uygulamalarından bir tanesi birleştirilmiş sınıf uygulamalarıdır. Türkiye’de ve Dünya’da birleştirilmiş sınıf uygulamalarının mevcut olduğu görülmektedir. Bu çalışmada covid 19 pandemisi sürecinde birleştirilmiş sınıflarda öğretim dersini başarı ile tamamlamış olan sınıf öğretmeni adaylarının birleştirilmiş sınıflar ile ilgili görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu araştırma betimsel nitel bir çalışmadır. Bu araştırmada sınıf öğretmenliği bölümü son sınıf öğrencilerinin birleştirilmiş sınıflar ile ilgili görüşlerini incelemek amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile araştırma yürütülmüştür. Gaziantep Üniversitesi 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar döneminde sınıf öğretmenliği bölümü son sınıf öğrencileri araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Yapılan araştırmaya göre Covid 19 Pandemisi sürecinde sınıf öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin yarısından fazlası (N=24) birleştirilmiş sınıflarda öğretmen olma konusunda kendisini hazır hissederken, yarısından az kısmı (N=16) kendisini hazır hissetmemekte, çok az bir kısmı ise (N=2) kendisini kararsız hissetmektedir. Sınıf öğretmenliği son sınıf öğrencileri kendilerini birleştirilmiş sınıflarda öğretmenlik yapmaya hazır hissetme nedenlerini sırasıyla “BSÖ dersinde öğrenilen bilgilerin yeterliği, kişisel olarak kendini yetiştirmiş olma, BSÖ dersinde verilen ödevler, öğretmenlik uygulaması ve öğretim derslerinin katkısı, BSÖ ile ilgili araştırma yapma, birleştirilmiş sınıf öğretmeninin derse konuk edilmesi, birleştirilmiş sınıfta okumak” olarak belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenliği son sınıf öğrencileri kendilerini birleştirilmiş sınıflarda öğretmenlik yapmaya hazır hissetmeme nedenlerini sırasıyla “Uygulama ve gözlem yapma fırsatının olmaması, birleştirilmiş sınıfların zorluğu, öz güven eksikliği, yabancı ülke kanun ve yönetmeliklerini bilmemek” olarak ifade etmişlerdir. Araştırma sonuçları doğrultusunda uygulayıcı ve araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur.
İlkokul kademesi düzeyinde alternatif eğitim uygulamalarından bir tanesi birleştirilmiş sınıf uygulamalarıdır. Türkiye’de ve Dünya’da birleştirilmiş sınıf uygulamalarının mevcut olduğu görülmektedir. Bu çalışmada covid 19 pandemisi sürecinde birleştirilmiş sınıflarda öğretim dersini başarı ile tamamlamış olan sınıf öğretmeni adaylarının birleştirilmiş sınıflar ile ilgili görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu araştırma betimsel nitel bir çalışmadır. Bu araştırmada sınıf öğretmenliği bölümü son sınıf öğrencilerinin birleştirilmiş sınıflar ile ilgili görüşlerini incelemek amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile araştırma yürütülmüştür. Gaziantep Üniversitesi 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar döneminde sınıf öğretmenliği bölümü son sınıf öğrencileri araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Yapılan araştırmaya göre Covid 19 Pandemisi sürecinde sınıf öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin yarısından fazlası (N=24) birleştirilmiş sınıflarda öğretmen olma konusunda kendisini hazır hissederken, yarısından az kısmı (N=16) kendisini hazır hissetmemekte, çok az bir kısmı ise (N=2) kendisini kararsız hissetmektedir. Sınıf öğretmenliği son sınıf öğrencileri kendilerini birleştirilmiş sınıflarda öğretmenlik yapmaya hazır hissetme nedenlerini sırasıyla “BSÖ dersinde öğrenilen bilgilerin yeterliği, kişisel olarak kendini yetiştirmiş olma, BSÖ dersinde verilen ödevler, öğretmenlik uygulaması ve öğretim derslerinin katkısı, BSÖ ile ilgili araştırma yapma, birleştirilmiş sınıf öğretmeninin derse konuk edilmesi, birleştirilmiş sınıfta okumak” olarak belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenliği son sınıf öğrencileri kendilerini birleştirilmiş sınıflarda öğretmenlik yapmaya hazır hissetmeme nedenlerini sırasıyla “Uygulama ve gözlem yapma fırsatının olmaması, birleştirilmiş sınıfların zorluğu, öz güven eksikliği, yabancı ülke kanun ve yönetmeliklerini bilmemek” olarak ifade etmişlerdir. Araştırma sonuçları doğrultusunda uygulayıcı ve araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 20, 2023 |
Submission Date | May 23, 2023 |
Acceptance Date | June 5, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 2 |