Bu çalışma, ilköğretim bünyesindeki anasınıfları ve bağımsız anaokullarında oluşturulan geçici ilgi merkezlerinin durumlarını belirlemek ve öğretmenlerin geçici ilgi merkezlerinin oluşturulması, uygulanması ve değerlendirilmesi ile ilgili düşüncelerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Nitel desende yapılan bu araştırmanın çalışma grubu, İstanbul’un Büyükçekmece ilçesindeki Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet ilköğretim bünyesindeki 15 anasınıfı ve 16 bağımsız anaokullarında görev yapan 142 öğretmenden oluşmaktadır. Verileri elde etmek amacıyla yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma ile ilgili veriler toplanırken betimsel tarama modeli kullanılmış ve veriler yorumlanırken temalar tespit edilmiştir. Yapılan araştırmanın sonucuna göre; öğretmenler her ne kadar fiziksel alan yetersizliği ve malzeme temini konularında sorunlar yaşasalar da öğrencilerin okul öncesi dönemde zengin öğrenme alanlarıyla karşılaşması ve gelecekteki hayatlarına daha iyi bir şekilde hazırlanmaları için gerekli özveriyi göstererek geçici ilgi merkezleri oluşturdukları görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 20, 2023 |
Submission Date | June 16, 2023 |
Acceptance Date | July 3, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 2 |