Bu araştırma, okul öncesi eğitim kurumlarında ikizlerin ve yaşı birbirine yakın kardeşlerin aynı sınıfta eğitim görmelerinin gelişimlerine etkisinin saptanması ve öğretmenlerin bu konuyla ilgili görüşlerini almak amacıyla yapılmıştır. Okul öncesi eğitim kurumlarında yapmış olduğum çalışmada nitel araştırma tekniği kullanılmıştır. Araştırma çalışma grubu İstanbul ili, Beylikdüzü, Büyükçekmece, Esenyurt ilçelerindeki 8 okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 18 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmayla ilgili verileri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanmıştır. Araştırma ile ilgili veriler toplanırken betimsel analiz yöntemi kullanılmış ve veriler yorumlanırken temalar oluşturulmuştur. Bireysel gelişim, sosyal gelişim, psikolojik durum, birbirlerinin gelişimlerine etkisi, fikirler temaları için kategoriler oluşturulmuştur. Çalışmanın sonucuna göre; okul öncesi eğitim kurumlarında ikizlerin ve yaşı birbirine yakın kardeşlerin aynı sınıfta eğitim görmelerinin gelişimleri üzerindeki etkileri; çocukların bireysel özelliklerine, bulundukları arkadaş ortamlarına, aile yapısına ve öğretmen özeliklerine göre değişiklik göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 20, 2023 |
Submission Date | June 16, 2023 |
Acceptance Date | July 3, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 2 |